Nowe trudne pokolenie

Według Raportu Deloitte "Global Human Capital Trends 2014. Engaging the 21st century workforce", jednym z największych wyzwań dla kadry zarządzającej w kolejnych latach będzie tworzenie takich warunków pracy, które pozwolą łączyć przedsięwzięcia biznesowe z pasjami pracowników.

Wszystko to dlatego, że do 2025 r. 75% pracowników będą stanowili przedstawiciele tzw. generacji Milleniumals. Grę o talenty z pokolenia Y ma szansę wygrać ten pracodawca, który dobrze zrozumie ich potrzeby i umożliwi realizowanie autorskich projektów pracowniczych i inicjatyw społecznych. Dobrym przykładem są tutaj firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu.

Mobilność, równowaga między życiem zawodowym i prywatnym, biegłość w nowoczesnych technologiach cyfrowych, potrzeba autonomii czy otwartość na nowe wyzwania to cechy charakterystyczne. Już teraz wiele organizacji dostrzega, że ich styl pracy, stopień zaangażowania czy po prostu model kierowania własną karierą różni się od potrzeb osób z pokolenia X. To wymusza zmianę nie tylko pojedynczych narzędzi HR, ale przede wszystkim ewolucję kultury organizacyjnej, polityki i filozofii firmy - w tym podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu.

Zobacz również:

  • Najnowsze badanie dotyczące AI: praca będzie, ale będzie jej mniej
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200