Nowe terytoria

Logotec Engineering wprowadza nowe produkty w pierwszej kolejności poza granicami Polski, a dopiero później oferuje je polskim klientom.

Logotec Engineering wprowadza nowe produkty w pierwszej kolejności poza granicami Polski, a dopiero później oferuje je polskim klientom.

"Naszym głównym założeniem jest wyprzedzanie potrzeb rynku. Wyszukujemy rozwiązania, których nikt nie ma jeszcze w swojej ofercie, a które są na tyle interesujące, że mogą znaleźć potencjalnych nabywców" - mówi Jerzy Dryndos, prezes Logotec Engineering z Mysłowic.

W początkach swojej historii, pod koniec lat 80., firma postawiła na mało znane wówczas systemy CAD/CAM. Teraz podstawowymi produktami oferowanymi przez Logotec są systemy zarządzania dokumentacją PDM i DDM. "Daną działalność chcemy uprawiać tak długo, dopóki jest ona czymś nowym. Kiedy rynek oswoi się z naszym produktem, staramy się szukać czegoś nowego i znaleźć na to klientów" - wyjaśnia Jerzy Dryndos.

Swoją działalność Logotec skupia głównie na rynkach zachodniej Europy oraz USA, a wszystkie programy tworzone są z myślą o sprzedaży ich poza granicami Polski.

Na głęboką wodę

Zdaniem Jerzego Dryndosa, nie da się bowiem realizować rzeczy nowych tylko na rynku polskim. Jest on, mimo dynamicznego rozwoju, znacznie opóźniony w stosunku do państw zachodnich i zaakceptowanie nowości trwa zdecydowanie dłużej. "Najlepszym sposobem na weryfikację przydatności naszych produktów jest skok na głęboką wodę" - przekonuje prezes mysłowickiej firmy.

W ubiegłym roku działalność rozpoczęły samodzielne oddziały w Belgii i Niemczech, a w najbliższym czasie planowane jest stworzenie kolejnych oddziałów w Europie Zachodniej. "O wielkości i dynamice rynków zachodnich niech świadczy fakt, że w ciągu 7 miesięcy działalności w Niemczech obroty naszego oddziału wyniosły 1 mln DEM. Na ten rok planujemy co najmniej trzykrotny wzrost przychodów" - stwierdza Jerzy Dryndos. Jego zdaniem, do podstawowych barier krajowego rynku informatycznego należy jego niewielki rozmiar i brak przeszkolonych specjalistów. Co prawda w Polsce jest kilkaset firm stosujących systemy Logotec, jednak klienci kupują zwykle pojedyncze moduły.

Silniej w Internet

Obecnie przygotowywana jest internetowa wersja systemów PDM i DDM. Przedstawiciele Logotec są zdania, że w krótkim czasie stanie się ona jednym z głównych produktów, tworząc ok. 20-30% przychodów.