Nowe rozwiązania z rodziny Microsoft Dynamics

Microsoft wprowadzi na rynek nowe rozwiązania wspomagające zarządzanie, uwzględniające potrzeby sektora MSP, oraz mobilne aplikacje do obsługi systemów rodziny Dynamics.

Dynamics dla małych firm

Dynamics Entrepreneur Solution (DES) to system ERP, który ma być odpowiedzią koncernu z Redmond na potrzeby małych przedsiębiorstw. W jego skład wchodzą m.in. aplikacje do obsługi finansów, sprzedaży i marketingu. Pakiet przeznaczony jest dla firm zatrudniających do 49 osób. Z systemu może korzystać jednocześnie pięciu użytkowników.

Przedstawiciele Microsoftu podkreślają, że Dynamics Entrepreneur Solution nie jest tylko uboższą wersją Dynamics NAV, lecz został specjalnie dostosowany do potrzeb sektora MSP. Według nich fakt, że DES jest oparty na aplikacjach rodziny Dynamics NAV ERP, umożliwi sprawne przejście na bardziej zaawansowane rozwiązania wraz ze wzrostem wielkości i wymagań przedsiębiorstwa. Cena pakietu została ustalona na 795 euro. W pierwszej kolejności będzie dostępny w Niemczech, Holandii, Hiszpanii i Wlk. Brytanii.

CRM w modelu SaaS

Microsoft podał także kilka szczegółów dotyczących nowej wersji Dynamics Live CRM. Rozwiązanie to - oparte na modelu SaaS - będzie dostępne w Stanach Zjednoczonych w trzecim kwartale br. Miesięczna opłata za korzystanie z Live CRM za jednego użytkownika ma wynosić 59 USD za wersję Enterprise lub 44 USD za wersję Professional. Dla porównania, opłaty za korzystanie z podobnych usług znajdujących się w ofercie serwisu Salesforce.com wynoszą odpowiednio 125 USD i 65 USD miesięcznie.

Microsoft zamierza także zainwestować ok. 20 mln USD w nagrody i szkolenia dla pracowników firm partnerskich, zajmujących się sprzedażą rozwiązań zintegrowanych i systemów CRM tego koncernu. Podjęte kroki mają na celu zachęcenie mniejszych firm sektora MSP, które rozważają zakup pierwszego systemu zintegrowanego, do skorzystania z oferty Microsoftu.

Dynamics bardziej mobilny

Zapowiedziano również aplikację Dynamics AX Mobile Sales. Oprogramowanie to umożliwi dostęp do modułu sprzedaży pakietu Dynamics AX - w tym m.in. obsługę zamówień i kontrolę kampanii reklamowych - z urządzeń przenośnych pracujących pod kontrolą systemu Windows Mobile. Cena aplikacji Mobile Sales, która trafi na rynek pod koniec tego miesiąca, została ustalona na ok. 495 USD.

W najbliższym czasie ma też nastąpić zacieśnienie współpracy Microsoftu z koncernem Motorola. Efektem tego partnerstwa ma być powstanie aplikacji służących do obsługi systemów zintegrowanych Dynamics z poziomu urządzeń mobilnych nowego partnera. Według Barb Edson, kierującej grupą odpowiedzialną za rozwój Microsoft Dynamics, Microsoft zamierza zapewnić własnym klientom większą mobilność. "Mobilne aplikacje do obsługi Dynamics AX to tylko początek działań w tym kierunku. Zamierzamy stworzyć podobne rozwiązania również dla pakietów Dynamics GP, NAV i SL" - stwierdziła Barb Edson. Nie podała jednak żadnych konkretnych terminów ich udostępnienia.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200