Nowe priorytety

Z badań firmy Pricewaterhouse Coopers wynika, że w ciągu ostatniego roku szefowie firm internetowych zmienili swoje podejście do prowadzenia biznesu w warunkach nowej ekonomii.

Rok temu menadżerowie za najważniejsze uznawali kompletowanie kreatywnego zespołu pracowników oraz budowanie swojego wizerunku. Obecnie jeżeli serwisy decydują się nawet na poszukiwanie pracowników, to zatrudniają doświadczonych i kompetentnych menadżerów, a nie pełnych entuzjazmu “żółtodziobów”.

W tym roku wiekszość szefów firm internetowych uważa, że grunt to zyskowność prowadzonego przedsięwziecia oraz pozyskiwanie nowych klientów. Dlatego większość seriwsów tnie dziś koszty swojego funkcjonowania, strając się przy tym zachować atrakcyjność dla klientów. Niestety nie wszystkim udaje się utrzymać na coraz bardziej wymagającym rynku internetowym.

Z badań Pricewaterhouse Coopers wynika, że jedynie 24% brytyjskich przedsięwzięć internetowych generuje zyski. Znacznie lepiej jest w w Niemczech, gdzie zysk przynosi 66% firm internetowych.