Nowe horyzonty

Simple Simple System V

Obecnie oferowaną wersją systemu Simple jest wersja 4.20, która pojawiła się w dystrybucji w czerwcu 2003 r. Najważniejsza zmiana to dodanie modułu Analizator Biznesowy V, pozwalającego na raportowanie danych z wykorzystaniem technologii OLAP. W wersji 4.20 uporządkowano też interfejs użytkownika i wprowadzono nowy, czytelny wygląd okienek. Większa część klientów Simple używa 4.10, wprowadzonej na rynek w grudniu 2002 r., która przyniosła więcej zmian. Dodano moduł Personel V z graficznym interfejsem użytkownika i szerokimi możliwościami raportowania, obejmujący zarządzanie kadrami, płace, obsługę podatków oraz ubezpieczeń społecznych. Umożliwiono współpracę modułu Produkcja V z systemem MS Project, co pozwoliło na rozszerzenie możliwości harmonogramowania zleceń produkcyjnych. Dodano moduł obsługi przelewów wraz z dwukierunkową komunikacją z systemami bankowości elektronicznej (import wyciągów bankowych, automatyczne rozliczenia). Obszar rozrachunków wzbogacono w dodatkowe funkcje wspomagające windykację należności. Dodano funkcję obsługi handlowej pozwalającą na zastosowanie systemu w warunkach masowego wystawiania dużej liczby faktur (sprzedaż hurtowa). Dostosowano go do zmian obowiązujących przepisów prawnych, zwłaszcza w zakresie obsługi podatku VAT. System uwzględnia obecnie kasowy model rozliczania podatku VAT, obsługę TAX-FREE oraz współpracę z tzw. małym podatnikiem. Kolejna wersja systemu (4.30 albo 5.0) zostanie wprowadzona na rynek prawdopodobnie pod koniec pierwszego kwartału 2004 r. Podstawowe zmiany w tej wersji będą związane z dostosowaniem do przepisów Unii Europejskiej (zwłaszcza w zakresie podatku VAT).

Softlab Softlab 2003 SQL

System Softlabu w wersji Softlab 2003 SQL pojawił się na początku br. Poprzednia wersja, Softlab 2002 SQL - rok wcześniej. Nowością jest moduł spedycyjny, do tej pory w ogóle nieobecny w pakiecie Softlabu. Całkowicie został przepisany i przemodelowany moduł gospodarki magazynowej i logistyki, dzięki czemu dziś do dyspozycji użytkownika są elastyczne formatki i menu. Trwają prace nad hurtownią danych, która będzie uzupełnieniem pakietu Softlab 2003 SQL. Od czterech miesięcy jest dostępny moduł umożliwiający zdalne składanie zamówień przy wykorzystaniu komputera naręcznego i telefonu komórkowego (przeglądanie kartoteki kontrahentów, sprawdzanie salda rozliczeń, dostęp do aktualnych cenników i kartotek towarowych, wysyłanie zamówień). Pod koniec roku zostanie zaoferowany specjalizowany produkt dla przedsiębiorstw zajmujących się wywozem nieczystości i ich utylizacją.

TETA TETA_2000

TETA_2000 w wersji 13została wprowadzona na rynek w lipcu tego roku, w wersji 12 - rok wcześniej. TETA_2000 13 jest bardziej przyjazna dla użytkownika dzięki elastycznym formatkom, których pola mogą być dostosowywane do jego potrzeb. Ergonomię pracy zwiększono również dzięki takim funkcjom, jak wyświetlanie ostatnio wykonanych operacji. W zakresie finansów i księgowości rachunkowość menedżerską oddzielono od rachunkowości finansowej, co umożliwia prowadzenie alternatywnej ewidencji na potrzeby zarządu. Nowa TETA_2000 obsługuje tzw. małych podatników i poczekalnie vatowskie. Usprawniono zarządzanie przelewami poprzez wprowadzenie terminarzy wysyłki przelewów i dwustronną komunikację z bankiem drogą elektroniczną. Pojawiła się możliwość naliczania amortyzacji naturalnej (istotnej wówczas, gdy środki trwałe podlegają naturalnej degradacji, ubytkom, parowaniu itp.). Ewidencja środków trwałych może być prowadzona na wiele sposobów, przez przyjęcie np. obowiązującej stawki amortyzacyjnej oraz jednocześnie stawki przyjętej przez korporację do wewnętrznych rozliczeń. Pojawiły się moduły obsługi umów inwestycyjnych i reklamacji. Systematycznie jest rozwijany moduł magazynowy w kierunku, który można określić jako wstęp do magazynów wysokiego składowania (zarządzanie miejscami magazynowymi, ściślejsza ewidencja magazynowanych produktów). TETA opracowała też zupełnie nową funkcjonalność umożliwiającą zarządzanie utylizacją opakowań, które wjechały na teren Polski wraz z importowanymi towarami. TETA_Personel zyskał nowe funkcjonalności, m.in. możliwość ewidencjonowania i rozliczania wyjazdów służbowych oraz elastycznego rozliczania czasu pracy przez kalendarze indywidualne. Rozwinięto też opcje wspomagające obsługę przedsiębiorstw o strukturze holdingowej. Trwają również prace nad rozwojem aplikacji TETA HR Management, która wspiera miękkie aspekty zarządzania personelem. Powstał pierwszy moduł tej aplikacji: System Okresowych Ocen Pracowniczych. W zakresie produkcji rozbudowano program planowania marszrut technologicznych oraz mechanizm zarządzania uprawnieniami do ich modyfikacji. Usprawniono też planowanie produkcji poprzez uwzględnienie poziomu zapasów i dzielenie jej na partie produkcyjne. W kolejnych wersjach TETA_2000 nacisk zostanie położony na "zdarzeniowość", a więc częściową automatyzację działań systemu, rozumianą jako wywoływanie pewnych zdarzeń (np. automatyczne zwiększenie kredytu kupieckiego) po wykonaniu przez użytkownika innych (np. wystawienie faktury). Niedługo w TETA_2000 pojawi się technologia cienkiego klienta umożliwiająca m.in. tworzenie portali samoobsługowych dla pracowników. Będą też rozbudowywane warstwy kontrolingowa i analityczna na bazie niezależnego dziś pakietu TETA_Controlling.


TOP 200