Nowe funkcje zintegrowanej platformy Cisco Webex
- Janusz Chustecki,
- 20.07.2018, godz. 09:10
W kwietniu tego roku Cisco ogłosiło połączenie platform Cisco Spark i Webex. Fuzji towarzyszyła zapowiedź nowych funkcjonalności, które obecnie są stopniowo wprowadzane do platformy Cisco Webex.
Cisco Webex to obecnie zintegrowana platforma obejmująca następujące rozwiązania: Cisco Webex Meetings, Cisco Webex Teams i Cisco Webex Board
Cisco Webex Meetings to usługa wideokonferencyjna z chmury, dostępna z poziomu przeglądarki, smartfonu bądź terminala wideo, która oferuje zintegrowane udostępnianie audio, wideo i innych treści.
Zobacz również:
- Blaski i cienie AI
- Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
- Cisco wprowadza suwerenne zarządzanie danymi dla europejskich użytkowników Webex
Cisco Webex Teams to aplikacja dla wirtualnych zespołów, która łączy w sobie różne technologie komunikacji Cisco, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z funkcjonalności Webex Meetings, a ponadto otrzymują rozbudowany zestaw narzędzi, włączając w to współdzielenie plików, funkcje czatu czy tablicy do notatek, łatwy dostęp do wszystkich uczestników spotkania, wymianę materiałów oraz inne narzędzia przydatne zarówno podczas, jak i po spotkaniu.
I wreszcie trzecie rozwiązanie (Cisco Webex Board) to bazujące na chmurze urządzenie typu "all-in-one" umożliwiające bezprzewodowe współdzielenie ekranu przez wszystkich użytkowników.
Trzy nowe funkcjonalności wprowadzone do platformy Cisco Webex, to:
Inteligentne kadrowanie
Dzięki wykorzystaniu mechanizmów sztucznej inteligencji, rozwiązania Cisco Webex Board działają podobnie do operatora kamery, który podąża z obiektywem za zabierającymi głos uczestnikami konferencji. Inteligentny podgląd wykrywa wszystkie osoby obecne w pomieszczeniu i wybiera najaktywniejszą grupę, na której skupia soczewkę kamery.
Rzeczywistość rozszerzona
Telekonferencje nie muszą sprowadzać się jedynie do dyskusji i prezentacji slajdów na współdzielonym ekranie. Dzięki rzeczywistości rozszerzonej organizator spotkania ma możliwość umieszczania widocznych dla wszystkich wirtualnych obiektów 3D w przestrzeni, w której odbywa się spotkanie. Co ważne, użytkownicy mogą sami je projektować, a także obracać o 360°, przybliżać i oddalać.
Nowe opcje widoku okien w grupowych wideokonferencjach
Użytkownicy funkcji wideo mają do wyboru kilka opcji układu, które pozwolą optymalnie dopasować widok w aplikacji do charakteru i potrzeb spotkań, m.in. pojedynczy – skupiający uwagę na mówiącym; „aktywna obecność” wszystkich uczestników spotkania – pokazujący do 9 osób jednocześnie i skupiający uwagę na mówiącym, czy widok równy – prezentujący maksymalnie do 16 uczestników wideokonferencji. Nowością jest także widok „1+N”, dzięki któremu rozmiar i kształt ekranu zmieniają się dynamicznie w zależności od tego, ile osób uczestniczy w danej chwili w wirtualnym spotkaniu.
Na koniec warto powiedzieć o sztucznej inteligencji i Inteligentnym asystencie Webex Assistant. Pozwala on na zarządzanie spotkaniami za pomocą komend głosowych czy szybkie nawiązywanie połączeń z każdą osobą pracującą w organizacji lub przy danym projekcie, bez potrzeby wykonywania jakichkolwiek manualnych działań.
Ponadto sztuczna inteligencja umożliwia automatyczne śledzenie wypowiadających się osób oraz rozpoznawanie twarzy uczestników telekonferencji w czasie rzeczywistym. Dzięki tej technologii systemy telekonferencyjne rozpoznają, kto wchodzi do pokoju konferencyjnego, kto z niego wychodzi oraz kto w danym momencie mówi.
Źródło: Cisco