Nowe definicje

Zmienia się rola producentów oprogramowania, zmienia się również znacząco podejście korporacji do zakupu rozwiązań programistycznych i model współpracy z branżą IT - wynika z raportu Hurwitz & Associates.

Dawniej było to proste, firma programistyczna była komercyjnym producentem oprogramowania - konsument kupował program i używał go do wykonania określonej pracy. Teraz wszystko się zmieniło. Firmy uczą się być dynamiczne i elastyczne i zmieniają sposób wykorzystywania informatyki, tak aby odróżniać się od konkurentów.

Firmy, które przedtem postrzegały się jako np. dostawcę usług medycznych czy bank, teraz zaczynają łączyć swój potencjał intelektualny i najlepsze praktyki z komercyjnym oprogramowaniem. Firmy te odkrywają, że nie tylko poprawia to ich produktywność, ale jest również potencjalnym źródłem przychodów. Oferowanie złożonych pakietów usług dla klientów, z wykorzystaniem skomplikowanego oprogramowania, stało się popularne, zaczęło stanowić strategiczną wartość dla firmy.

Oprogramowanie staje się usługą, a definicja firmy programistycznej zmienia się. Innowacyjne firmy zaczynają rozumieć wartość używania oprogramowania w zarabianiu pieniędzy. Zmienia się więc podejście do dokonywania informatycznych zakupów, a coraz więcej firm programistycznych tworzy rozwiązania pod konkretnych klientów, a nie gotowe pudełka.

Zdaniem analityków Hurwitz & Associates, w najbliższym czasie znacząco zmieni się sposób w jaki korporacje będą wybierać oprogramowanie i rozwijać własne aplikacje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200