Nowa twarz w Cisco

Doceniając rozwój polskiego rynku, Cisco dostosowało strukturę swego oddziału do jego potrzeb.

Doceniając rozwój polskiego rynku, Cisco dostosowało strukturę swego oddziału do jego potrzeb.

Cisco jest jednym z największych światowych producentów sprzętu sieciowego. Według ostatnich statystyk, routery tej firmy stanowią 84% wszystkich wykorzystywanych w Internecie. Po przejęciu firmy StrataCom, specjalizującej się w produkcji przełączników sieciowych, Cisco stało się jednym z nielicznych producentów, zdolnych zaoferować klientom rozwiązania sieciowe end-to-end.

Polskie biuro handlowe Cisco oficjalnie otwarto w lipcu 1996 r., chociaż faktyczna jego działalność rozpoczęła się dokładnie rok wcześniej - w lipcu 1995 r. W rzeczywistości produkty tej firmy sprzedawane były w Polsce już kilka lat wcześniej za pośrednictwem np. u.

Do niedawna struktura przedstawicielstwa Cisco w Polsce była płaska. Pracownicy oddziału firmy (których w chwili oficjalnej inauguracji działalności było trzech) byli praktycznie równorzędni rangą, a zarządzanie oddziałem odbywało się bezpośrednio z europejskiej centrali w Paryżu. Od początku marca br. w polskim biurze Cisco utworzono stanowisko dyrektora zarządzającego. Został nim Jacek Murawski, który poprzednio sprawował funkcję dyrektora rosyjskiego przedstawicielstwa firmy Informix.

Firma zbudowała w Polsce także dwupoziomową strukturę dystrybucyjną. Specjalnie certyfikowane firmy mające status partnerów Enterprise zajmują się sprzedażą oraz integracją rozwiązań Cisco dla największych klientów. Status taki w Polsce mają firmy: Alcatel Business Systems, Apexim, ComputerLand, Ericsson, HewlettüPackard, Prokom, 2Si i Solidex. Drugą grupę stanowią dystrybutorzy zajmujący się sprzedażą rozwiązań przeznaczonych dla rynku SOHO. Są to firmy Computer 2000 Polska i od niedawna - Techmex.


TOP 200