Nowa strategia firmy Avaya

Spółka przygotowała plan rynkowej ekspansji, uwzględniający przejęcie części Nortela.

Od czasu przejęcia przez fundusze inwestycyjne, Avaya przeszła restrukturyzację, która - obok opracowania nowej mapy rozwiązań - zaowocowała poprawą wyników. Dzięki temu znalazły się środki na przejęcie za 900 mln USD działu Enterprise Solutions firmy Nortel. Transakcja ta została zamknięta w grudniu 2009 r., a w styczniu ogłoszono plany rynkowej i produktowej ekspansji po zakupie NES. "Chcieliśmy zminimalizować czas niepewności klientów i partnerów zarówno naszych, jak i Nortela. Mamy już gotową strategię rynkową oraz konkretne propozycję dla nich" - mówi Jakub Abramczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Avaya.

Integracja oferty

Przejęliśmy od Nortela dział budowy sieci korporacyjnych. W ten sposób nasza oferta obejmuje trzy główne obszary: Unified Communications, Contact Center oraz rozwiązania sieciowe z segmentu Data.

Jakub Abramczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Avaya

Avaya przejęła od Nortela dział do budowy sieci korporacyjnych, a wraz z nim jego partnerów i klientów. W ten sposób oferta spółki obejmuje trzy główne obszary: Unified Communications, Contact Center oraz rozwiązania sieciowe. "Możemy teraz dotychczasowym klientom oferować rozwiązania z segmentu Data, czyli fundament dla telefonii IP, a klientom Nortela usługi doradcze w planowanych projektach" - mówi Jakub Abramczyk. Spółka nie planuje do końca tego roku wycofywać ze sprzedaży żadnych produktów Avaya i Nortela, a wszystkie rozwiązania, których produkcja zostanie w przyszłości wstrzymana, będą technicznie wspierane przez co najmniej 6 lat.

Avaya i Nortel konkurowały ze sobą, jednak miały różne grupy docelowe. Dzięki transakcji, Avaya zyskuje klientów m.in. w branży hotelarskiej. "Połączone siły Avaya i Nortela na rynku Unified Communications dają spółce udział na poziomie 32%, a na rynku Contact Center - 47%" - podkreśla Jakub Abramczyk. W Polsce Avaya była najmocniejsza w sektorze finansowym i telekomunikacyjnym, które korzystały z rozwiązań Contact Center. Byli to też naturalni klienci na rozwiązania telefonii - klasycznej, hybrydowej i IP. Elementem nowej strategii jest platforma komunikacyjna oparta o protokół SIP - Avaya Aura, która pozwala łączyć rozwiązania telekomunikacyjne (Unified Communications oraz Contact Center) różnych dostawców, co znajdzie zapewne zastosowanie u klientów korzystających z rozwiązań Avaya i Nortela.

Nowi partnerzy i nowe rynki

W lutym br. ruszył nowy program partnerski Avaya Connect, który obejmuje firmy współpracujące z obydwoma producentami. Nowa strategia zakłada pozyskiwanie następnych partnerów do obsługi kolejnych obszarów rynku. "Nie chcemy doprowadzić do sytuacji zbyt mocnej konkurencji na ograniczonym polu. Na celownik bierzemy sektory: przemysłowy, utilities, administracji publicznej, usług, transportu i logistyki" - wymienia Jakub Abramczyk. Avaya chce także wzmocnić obecność na rynku MSP z flagowym produktem IP Office obsługującym od 2 do 250 użytkowników. Niebawem ukaże się nowa wersja oznaczona 6.0, która będzie mieć modułowy charakter w zależności od wymagań firmy, zainteresowanej migracją do telefonii IP.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200