Nowa strategia antywirusowa Trend Micro

Firma Trend Micro udostępniła nowy zestaw usług przeznaczonych do blokowania wirusów na wejściu do sieci, bezpośrednio po pojawieniu się informacji o ich istnieniu i przed udostępnieniem definicji takich wirusów. Służą one także do przeprowadzania "dezynfekcji po epidemii wirusowej".

Firma Trend Micro udostępniła nowy zestaw usług przeznaczonych do blokowania wirusów na wejściu do sieci, bezpośrednio po pojawieniu się informacji o ich istnieniu i przed udostępnieniem definicji takich wirusów. Służą one także do przeprowadzania "dezynfekcji po epidemii wirusowej". W celu dostosowania do nowych usług, firma zamierza także uaktualnić w czerwcu pełny zestaw swoich produktów.

Nowe usługi to rezultat półrocznych wywiadów prowadzonych z klientami, mających na celu ustalenie, czego oczekują oni w zakresie pomocy przy zwalczaniu wirusów. Klienci wyrazili potrzebę zwiększenia zakresu pomocy w momentach pojawiania się "epidemii" nowych wirusów oraz przy usuwaniu ich skutków.

W odpowiedzi na te postulaty Trend Micro udostępniła trzy nowe usługi: Outbreak Prevention, Thread-based Scanning i Damage Assessment and Cleanup. Będą one zarządzane z konsoli zarządzającej Control Manager, która także zostanie rozszerzona.

Outbreak Prevention podejmuje działania zmierzające do zawężenia "okna otwarcia" sieci na epidemię, zanim pojawi się uaktualnienie sygnatur wirusowych. Usługa ta wysyła do Control Managera szczegółowe informacje i wzorce reguł blokowania wirusów w sieci bez ich usuwania, jak tylko pojawią się informacje o nowej epidemii wirusowej. Z konsoli Control Manager wzorce reguł są udostępniane wszystkim systemom, na których pracują antywirusowe systemy Trend Micro. Informacja z usługi Outbreak Prevention może być sprowadzana do systemu automatycznie - w momencie, gdy pojawi się informacja o nowych wirusach - lub instalowana ręcznie.

Usługa druga, Thread-based Scanning, umożliwia użytkownikom skanowanie ich systemów w poszukiwaniu wirusów wykorzystując profile wirusa: jak wygląda plik wirusa, jak się nazywa, jak działa itp. Takie profile będą oferowane prawdopodobnie jedynie dla wirusów wysokiego ryzyka.

Z kolei Damage Assessment and Cleanup ma zapewnić użytkownikom możliwość skanowania ich systemów w celu naprawienia zmian poczynionych przez wirusy. Początkowo skanowanie to będzie przeprowadzane tylko w przypadku, gdy na skanowanym urządzeniu funkcjonuje oprogramowanie antywirusowe Trend Micro, ale producent planuje serwerową wersję tego oprogramowania, które będzie mogło przeszukiwać system zdalnie. Tak jak pozostałe usługi Damage Assessment and Cleanup będzie administrowana z konsoli Control Manager, która zapewni także generowanie raportów o efektywności tej usługi.

Rozszerzona konsola Control Manger - programowanie niezbędne do korzystania z tych usług - będzie dodawana bezpłatnie przy zakupie innych elementów oprogramowania i usług Trend Micro.

Nowe wersje innych produktów Trend Micro będą rozszerzane w dwóch etapach: już pojawiły się InterScan i ScanMail, a kolejne będą oferowane w połowie czerwca.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200