Nowa odsłona programu Microsoft Partner Network

Partnerzy mogą też przystąpić do programu Studenci do biznesu (Students to Business, S2B). Jest to inicjatywa Microsoft, której celem jest łączenie partnerów i klientów ze studentami poszukującymi pracy lub praktyk. Po zakończeniu fazy pilotażowej we Włoszech w 2006 r. program został wdrożony w ponad 65 krajach. Wzięło w nim już udział 300 tys. studentów. A 15 tys. z nich znalazło zatrudnienie lub staż w firmach tworzących społeczność Microsoft.

Oferty dla klientów

Organizacje szukające sposobów na oszczędzenie pieniędzy i zachowanie konkurencyjności zwracają się do partnerów o pomoc w optymalizowaniu istniejących technologii i uzupełnianiu oszczędności. "Microsoft Partner Network oferuje zasoby marketingowe i handlowe, które pomagają partnerom w stymulowaniu popytu" - przekonują przedstawiciele firmy. Dostępne dla partnerów są:

* Zbiór cyfrowych materiałów marketingowych, dzięki którym partnerzy mogą pozyskać nowych klientów przez Internet.

* Usługi planowania biznesowego oferujące zachęty finansowe, które partnerzy mogą wykorzystać w kontaktach z klientami.

* Usługa Microsoft Pinpoint wykorzystuje inwestycje marketingowe Microsoft, aby pomóc klientom w znajdowaniu lokalnych partnerów. Każdego miesiąca ponad 26 000 klientów łączy się za jej pośrednictwem z partnerami Microsoft.

* Microsoft zapowiedział nowe narzędzie Demo Showcase poświęcone platformie Microsoft Windows Azure, które pomoże klientom w przygotowywaniu nowych symulacji w kontekście istotnym dla klienta, a następnie udostępnianiu ich innym partnerom i klientom.

* Kampania "oszczędzanie pieniędzy klientów" (Saving Customers Money) oferuje narzędzia marketingowe i handlowe, które pomagają partnerom przedstawić wartość IT jako kluczowy aspekt biznesu i pokazać, jak odpowiednie inwestycje mogą przełożyć się na oszczędności.

* Microsoft wprowadza też usługę zarządzania sprzedażą partnerów (Partner Sales Management), która ma zacieśnić współpracę między Microsoft a partnerami.

* Microsoft nadal rozwija i ulepsza partnerskie centrum marketingu (Partner Marketing Center). Partnerzy mają dostęp do ukierunkowanych kampanii marketingowych, materiałów, które mogą łatwo dostosować do swoich potrzeb, a także do porad i wsparcia.

Społeczności

Co muszą wiedzieć partnerzy?

* Partnerzy Gold Certified przystępujący lub odnawiający swoją obecność w programie muszą w ciągu 12 poprzednich miesięcy wziąć udział w Indeksie Satysfakcji Klienta. To nowe wymaganie będzie obowiązywać partnerów Gold Certified, którzy będą ponownie przystępować do programu w okresie rejestracji na rok 2010.

* Partnerzy powinni zaktualizować materiały marketingowe tak, aby odzwierciedlały one nowo nabyte kompetencje oraz nadal używać obecnych logotypów Gold i Certified. Kiedy nowe kompetencje Microsoft Partner Network będą dostępne w okresie ponownej rejestracji na rok 2011, partnerzy zaczną używać nowych logo Microsoft Partner Network. Istniejące logotypy zostaną wycofane z użytku w sześć miesięcy po tym, jak nowy system stanie się dostępny.

* W miarę zmieniania się wymagań w zależności od potrzeb branży i oferty produktów partnerzy będą powiadamiani z wyprzedzeniem.

Społeczności i media internetowe odgrywają coraz ważniejszą rolę w nawiązywaniu relacji partnerów z klientami, innymi partnerami i Microsoftem. Microsoft Partner Network promuje utrzymywanie związków i udzielanie wsparcia za ich pośrednictwem.

"Zaletą udziału w MPN jest to, że partnerzy zyskują nieograniczony dostęp do internetowej pomocy technicznej związanej z naszymi produktami i technologiami. Partnerzy mogą też dzielić się pomysłami i otrzymują odpowiedzi na pytania dotyczące rozwiązywania problemów, programowania i sprzedaży od inżynierów Microsoft lub innych partnerów. Poprzez zaś nacisk na łączenie partnerów według typu, technologii i branży program Microsoft Partner Network oferuje możliwość nawiązywania relacji biznesowych i technologicznych za pośrednictwem sieci w rodzaju Digital WPC oraz uznanych serwisów społecznościowych" - przekonują przedstawiciele koncernu z Redmond.

Sieć partnerska Microsoft składa się dziś z 640 tys. firm, które obsługują ok. 10 mln klientów

na całym świecie. Więcej informacji na stronach Microsoft Partner Network oraz witrynie Digital WPC.


TOP 200