Nowa marka Intela - vPro

Intel ujawnił nazwę nowej platformy dla komputerów biznesowych nowej generacji. Wprowadzenie nowego zestawu technologii - umożliwiającej zmniejszenie kosztów utrzymania sprzętu i zwiększenie bezpieczeństwa - ma zachęcić firmy do jego wymiany.

Intel ujawnił nazwę nowej platformy dla komputerów biznesowych nowej generacji. Wprowadzenie nowego zestawu technologii - umożliwiającej zmniejszenie kosztów utrzymania sprzętu i zwiększenie bezpieczeństwa - ma zachęcić firmy do jego wymiany.

Po marketingowym sukcesie Centrino, Intel postanowił rozwinąć promocję swoich platform. Po ogłoszeniu w ub.r. platformy dla komputerów domowych Viiv firma wprowadza platformę vPro dla komputerów wykorzystywanych w firmach. Pierwsze komputery PC z naklejką vPro pojawią się na rynku dopiero w trzecim kwartale br. Intel nie ujawnia, jakie środki finansowe zamierza przeznaczyć na promocję vPro, choć - jak mówi Patrick Gelsinger kierujący w Intelu działem platform biznesowych - będzie to na pewno mniej niż szacowane 300-500 mln USD przeznaczone na promocję Centrino.

Nowa marka Intela - vPro

VPRO, podobnie jak wcześniej CENTRINO I VIIV, jest nazwą zestawu elementów: procesora, chipsetu i oprogramowania, które mają tworzyć platformę dla stacjonarnych komputerów Pc do zastosowań biznesowych.

vPro to nazwa sprzętowo-programowego zestawu, którego podstawowym elementem są nowej generacji procesory Conroe. Nowe funkcje wprowadzone do vPro to: energooszczędna konstrukcja oraz wbudowane rozwiązania do zdalnego zarządzania (ATM), sprzętowe mechanizmy wspomagające wirtualizację (VT), zaawansowane systemy kontroli dostępu i proaktywnego zabezpieczania systemu przed atakami, w tym wirusów i robaków. vPro ma także znacznie zwiększyć wydajność komputerów. Podczas premiery Patrick Gelsinger zaprezentował prototyp komputera vPro, który w teście porównującym szybkość przetwarzania aplikacji biznesowej z biurowym komputerem PC wyposażonym w Pentium 4 3 GHz osiągnął ok. trzykrotnie lepszy wynik.

Platforma vPro ma zwiększyć atrakcyjność nowej generacji komputerów PC dla firm i zachęcić je do wymiany sprzętu. Jak podkreśla bowiem Patrick Gelsinger, nie jest to kolejne ulepszenie wydajności, lecz możliwość znaczącego zmniejszenia kosztów utrzymania systemu. Według danych prezentowanych przez firmy Gartner i Zenith Infotech, 87% zadań i problemów związanych z zarządzaniem komputerami PC w firmie jest rozwiązywanych zdalnie, a tylko 13% wymaga wizyty pracownika serwisu lub administratora. Jednak koszty tych 13% problemów stanowią aż 46% całkowitych wydatków na wsparcie użytkowników. Mechanizmy wykorzystywane przez platformę vPro mają radykalnie zmniejszyć te koszty.

Przedstawiciele Atos Origin, firmy świadczącej serwis i usługi outsourcingowe, w tym zarządzającej ponad 750 tys. komputerów w przedsiębiorstwach twierdzą, że dzięki wykorzystaniu vPro czas likwidacji problemów skrócił się średnio ze 100 do 10 min.

Zapobiec spadkom

Nie ulega wątpliwości, że zwiększona aktywność Intela ma na celu nie tylko zahamowanie niewielkiego, ale systematycznego spadku obrotów (oficjalne dane za pierwszy kwartał 2006 r. mówią o 5-proc. zmniejszeniu sprzedaży), lecz także wzrastającym udziałom AMD

w rynku procesorów. Aktualne prognozy przewidują, że drugi kwartał tego roku również nie będzie dla Intela korzystny, ale firma ma nadzieję, że tendencje te odwrócą się w drugiej połowie br., przede wszystkim dzięki wprowadzeniu nowych, jakościowo lepszych architektur.

Trzeba przyznać, że nadzieje te nie są pozbawione realnych podstaw.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200