Nowa funkcja upodabnia usługę Teams do sieci społecznościowej

Microsoft wprowadził w tym tygodniu do usługi Teams nową aplikację, która pracuje po części podobnie jak Facebook. Aplikacja nosi nazwę Viva Engage i korzysta z szeregu rozwiązań oferowanych przez usługę Yammer, w posiadanie której Microsoft wszedł 10 lat temu.

Grafika: Microsoft

Yammer ma postać rozszerzenia towarzyszącego takim usługom, jak SharePoint czy Office, podczas gdy Viva Engage przypomina bardziej replikę Facebooka. Wygląda więc i działa podobnie jak Facebook, zachęcając np. użytkowników usługi Teams do dzielenia się wiadomościami z innymi użytkownikami.

Ważne w tym wszystkim jest też to, że zasoby generowane przez Viva Engage można oglądać z poziomu aplikacji, przeglądarki czy wskazanych przez Microsoft aplikacji. Warto na koniec zaznaczyć, że usługa Viva Engage będzie dostępna dla wszystkich obecnych klientów usługi Microsoft 365 za darmo, a oferowane przez nią funkcje zaczną pojawiać w sierpniu najpierw w wersji preview.

Zobacz również:

  • IDC CIO Summit – potencjał drzemiący w algorytmach
  • UE oskarża Microsoft o stosowanie praktyk monopolistycznych
  • Asystent AI Copilot wkroczył do platformy Azure SQL Database

Microsoft od kilku lat stara się stworzyć coś podobnego do Facebooka, a aplikacja Viva Engage wydaje się potwierdzać, że firma zamierza dalej iść tą drogą. Dlatego usługa Teams jest coraz częściej pozycjonowana jako firmowe centrum pracy i komunikacji i jest postrzegana jako pewna okrojona forma sieci społecznościowej.

Viva Engage oferuje również Stories. To rozwiązanie podobne do tego, z którego mogą obecnie korzystać użytkownicy usług Snapchat i Instagram. Stories pozwala pracownikom firm zamieszczać w sieci krótkie relacje w postaci zdjęć lub filmów i odpowiednio je oznaczać. Istnieje tu też funkcja udostępniania takich relacji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200