Notebooki IBM sprzedają się najlepiej

Według informacji podanych przez firmę Dataquest, najlepiej sprzedającymi się notebookami w roku 2000 były urządzenia oznaczone logo IBM.

Firma Dataquest, zajmująca się badaniami rynku IT, poinformowała, że według przeprowadzonych przez nią badań, w roku 2000 najchętniej kupowano notebooki firmy IBM. Do firmy tej należy obecnie 13,5% rynku. Druga w kolejności jest firma Dell, mająca 13% udziału w rynku, natomiast trzecie miejsce zajmuje Toshiba, która w przeciągu 12 miesięcy spadła z pozycji lidera i obecnie posiada 12,5% udziału w rynku. Na czwartej i piątej pozycji znajdują się odpowiednio Compaq i Sony.

Sektor komputerów przenośnych jest jednym z najbardziej konkurencyjnych segmentem rynku IT. W zasadzie większość liczących się producentów komputerów PC produkuje również notebooki - widać to zresztą w zestawieniach. Przewaga liderów nad pozostałymi konkurentami jest niewielka i sięga zaledwie kilku procent. Największym zagrożeniem dla pierwszej piątki producentów notebooków jest obecnie firma Hewlett-Packard, która w ciągu roku 2000 niemal podwoiła sprzedaż firmowanych przez siebie komputerów przenośnych, a jej udział w rynku przekroczył 8%.

Zobacz również:

  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu

Według informacji udzielonych przez Dataquest, sprzedaż komputerów przenośnych jest jednym z najlepiej rozwijających się segmentów rynku IT. W zeszłym roku w USA sprzedano o ponad 6% więcej urządzeń tego typu niż w roku 1999. W tym samym czasie sprzedaż stacjonarnych pecetów wzrosła jedynie o 0,1%.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200