Nortel i Microsoft poszerzają obszar partnerstwa

Firmy rozszerzyły porozumienie w zakresie zunifikowanej komunikacji, tworząc podstawy dla świadczenia przez operatorów sieciowych usług hostingu w tym obszarze.

Firmy utworzyły w ubiegłym roku Innovative Communication Aliance, w zamiarze rozwijania technologii łączącej w ramach przedsiębiorstwa połączenia głosowe, wymianę wiadomości, pocztę elektroniczną, wideokonferencje i inne formy komunikacji. Prace te zmierzały do zapewnienia multimedialnej wersji central telefonicznych dla przedsiębiorstw.

Podczas konferencji CTIA w Orlando firmy poinformowały o poszerzeniu tej inicjatywy w kierunku zapewnienia operatorom telekomunikacyjnych możliwości dostarczania bogatszego ekwiwalentu usług Centrex, które są często używane przez małe i średnie firmy w miejsce własnych zakładowych central telefonicznych.

Firmy zamierzają skojarzyć Nortel Communication Server 2000 (CS2000) - wersję VoIP centrali telefonicznej dla operatorów telefonii - z oprogramowaniem Microsoft Solution for Hosted Messaging and Collaboration (HMC). Połączenie takie ma umożliwić usługodawcom świadczenie usług hostingu obejmujących Exchange, Sharepoint i Office Communication Server. Podstawowym odbiorcą takich usług mają być firmy posiadające od 50 do 200 linii telefonicznych.

Poza dostarczeniem programowej centrali telefonicznej, Nortel ma oferować operatorom usługi integracji tych systemów z ich infrastrukturą.

Chociaż usługi hostingu są korzystne przede wszystkim dla małych firm, technologia w nich wykorzystywana jest także adresowana do dużych operatorów. Nortel i Microsoft zamierzają podjąć w drugiej połowie roku próby z jednym z operatorów Europie i z jednym w Stanach Zjednoczonych, a pierwsze oferty takich usług spodziewane są pod koniec roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200