Niskobudżetowa karta graficzna open source

Michael Meeuwisse, założyciel projektu "Project VGA" jest coraz bliżej wydania pierwszej edycji swojego urządzenia. Wraz ze swoimi współpracownikami pracuje on nad stworzeniem karty graficznej zgodnej z ideami środowiska open source.

Projekt VGA ma na celu stworzenie niskobudżetowej karty graficznej kompatybilnej z VGA, która zostanie wyposażona w programowalny moduł. Twórca ma zamiar stworzyć urządzenie, które może stać się doskonałą platformą dla programistów z całego świata, a zarazem będzie ona w pełni otwarta. Zgodnie z doktrynami "Open Graphic Project" wraz z kartą udostępniane są wszystkie specyfikacje techniczne, dzięki którym każdy może przeprojektować, bądź po prostu skopiować oryginalne schematy.

W tej chwili gotowe są już wszystkie schematy karty graficznej, a prace nad układami elektronicznymi są w zaawansowanej fazie rozwoju. Nie należy się oczywiście spodziewać, że będzie ona demonem wydajności. Poczatkowo urządzenie nie będzie posiadało nawet akceleracji 3D i będzie wyposażone w 16 MB pamięci SDRAM. Określenie "niskobudżetowe" również jest mylące. W rzeczywistości karta będzie kosztowała około 300 USD (sic!). Więcej informacji można odnaleźć na stronie projektu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200