Niezła agentka

Technologia syntezy mowy ludzkiej IVONA gdyńskiej firmy IVO Software jeszcze w tym roku będzie w pełni obsługiwać MRCP (Media Resource Control Protocol), protokół komunikacyjny umożliwiający tworzenie usług głosowych w architekturze klient/serwer.

Technologia syntezy mowy ludzkiej IVONA gdyńskiej firmy IVO Software jeszcze w tym roku będzie w pełni obsługiwać MRCP (Media Resource Control Protocol), protokół komunikacyjny umożliwiający tworzenie usług głosowych w architekturze klient/serwer.

Łukasz Osowski prezes zarządu IVO Software

Łukasz Osowski prezes zarządu IVO Software

"W ten sposób IVONA stanie się jednym z niewielu systemów syntezy mowy na świecie możliwych do instalacji w największych centrach call/contact center" - mówi Łukasz Osowski, prezes zarządu IVO Software.

Niemniej już teraz syntezator IVONA Telekom jest wykorzystywany w systemach IVR i centralach telefonicznych. Z oprogramowania korzystają m.in. firmy z branży bankowej (Citibank, Toyota Bank Polska), energetycznej (Energa), operatorzy telekomunikacyjni: Polska Telefonia Cyfrowa i Netia oraz np. Cinema City International. Niedawno IVO Software podpisała umowę z operatorem platformy FreecoNet dotyczącą uruchomienia usług IVR wykorzystujących technologię IVONA.

"Stosowanie syntezatorów mowy w systemach call/contact center jest jedną z podstawowych metod na zwiększenie efektywności systemu, a także na obniżenie kosztów działania odpowiedniego działu w firmie" - mówi Łukasz Osowski. - "Najważniejszy dla klienta jest efekt końcowy - żaden z syntezatorów mowy dostępnych na polskim rynku nie mówi po polsku tak dobrze jak IVONA". Podkreśla on jednocześnie, że IVONA doskonale radzi sobie z interpretacją danych liczbowych, dat, adresów i skrótów.

Syntetyczna wypowiedź uzyskana z wykorzystaniem IVONA Telekom może zostać bezpośrednio przesłana do odbiorcy np. za pośrednictwem linii telefonicznej lub technologii VoIP albo zapisana w pliku dźwiękowym i umieszczona w systemie IVR. IVONA może zostać zintegrowana z systemem obsługującym contact center.

Niedawno IVONA uzyskała jedną z dwóch najlepszych ocen jakości mowy w prestiżowym konkursie Challenge 2007 zorganizowanym przez Uniwersytet w Edynburgu. Brało w nim udział 16 grup badawczych z ośrodków naukowych i centrów badawczo-rozwojowych z całego świata. Uczestnicy konkursu mieli w ciągu miesiąca opracować syntezator mówiący takim samym głosem, jak lektor. Przetworzony i odczytany tekst próbny został poddany ocenie ekspertów, studentów brytyjskich i amerykańskich, a także internautom.