Nieprzygotowani do podróży w chmurę

Zdaniem dostawców usług IT i outsourcingowych tradycyjni klienci usług outsourcingu IT nie radzą sobie z cloud computingiem -- wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG Sourcing Advisory.

Dostawcy usług IT i doradcy specjalizujący się w outsourcingu ocenili umiejętności swoich klientów związane z cloud computingiemi w różnych aspektach, w skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza "nieprzygotowany" a 5 "bardzo dobrze przygotowany". Menedżerowie IT uzyskali zawstydzająco niskie noty.

Menedżerowie IT uzyskali najniższe noty w kategorii umiejętności zarządzania inicjatywami cloudowymi - od 1,69 do 2,19 punktu. Niewiele lepiej wypadła ocena ich umiejętności strukturyzowania i wybierania usług cloudowych - doradcy przyznali w tej kategorii 1,81 punktu, a dostawcy - 2,35 punktu.

Zobacz również:

  • Cyfrowa transformacja z AI - co nowego na Google Cloud Next 24
  • Platforma Red Hat w chmurze Oracle
  • Outsourcing zbudowany na partnerstwie

Menedżerowie IT otrzymali niskie noty również w kategorii zdolności osiągnięcia w krótkim terminie dojrzałości rozwiązań cloud computingu i wspierania potrzeb obliczeniowych: 2,19 (doradcy) i 2,68 (dostawcy).

Najlepiej dostawcy usług outsourcingowych ocenili zrozumienie w sposobu, w jaki cloud computing może uzupełniać tradycyjne systemy korporacyjne - przyznali swoim klientom 2,81 punktu, zaś doradcy - 2.03 punktu.

Mimo niskich ocen, respondenci uważają, że zainteresowanie rozwiązaniami opartymi o chmurę obliczeniową będzie rosło - 42% ankietowanych dostawców usług IT twierdzi, że ich klienci posiadają co najmniej jedno wdrożenie cloudowe i że zaangażowanie w chmurę wzrośnie do 66% w przyszłym roku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200