Nielsen/NetRatings kupi JMM

Firma poinformowała o planach przejęcia Jupiter Media Metrix za ponad 71 mln USD. W wyniku transakcji Nielsen/NetRatings stanie się największą na świecie firmą na rynku badań Internetu.

Firma poinformowała o planach przejęcia Jupiter Media Metrix za ponad 71 mln USD. Finalizacja transakcji jest przewidywana w I kw. 2002 roku. Pod względem liczby klientów Nielsen/NetRatings stanie się wówczas największą firmą na rynku badania Internetu. Ze względu na pokrywający się w znacznej mierze zakres działalności obu spółek, przejęcie pociągnie za sobą prawdopodobnie redukcje zatrudnienia. Dodatkowo N/NR przejmie za 16,4 mln USD 80,1% w spółce eRatings.

NetRatings i JMM opierają się w swoich analizach na badaniach panelowych użytkowników Internetu. Połączony panel obu firm obejmowałby około 200 tys. internautów. Największym konkurentem pod względem wielkości panelu jest niedawno powstała firma ComScore, która bada zachowania w Sieci ponad 1,5 mln osób. Firma stosuje odmienny sposób rekrutacji - zamiast np. pieniędzy - uczestnikom panelu oferuje bardziej komfortowe korzystanie z Internetu, poprzez dostarczenie odpowiedniego oprogramowania i miejsca na swoich serwerach. Ta skuteczna taktyka rekrutacyjna może jednocześnie zakłócic nieco obraz uzyskany w badaniu - dysponujący teraz "szybszym" Internetem uczestnicy panelu mogą być w Sieci aktywniejsi niż "zwykli" użytkownicy, których dotyczy dokonywana później estymacja.

Zobacz również:

  • Yahoo kupiło kolejną platformę informacyjną
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200