Nielimitowany dostęp do iTunes Music Store?

Jak podaje dziennik Financial Times, koncern Apple prowadzi rozmowy z partnerami - wytwórniami fonograficznymi, dotyczące wprowadzenia nowego modelu biznesowego dla sklepu internetowego iTunes Music Store.

Plan ma polegać na tym, że użytkownicy nabywający odtwarzacz iPod lub iPhone'a otrzymują nieograniczony dostęp do katalogu sklepu. Cena urządzeń "premium" byłaby jednak w takim wypadku wyższa, niż ich standardowy koszt nabycia.

Financial Times podaje, iż przedmiotem negocjacji Apple i firm fonograficznych jest obecnie kwota, jaką firma z Cupertino płaciłaby swoim partnerom od każdego sprzedanego iPoda. Podobny model wprowadziła Nokia w usłudze Comes with Music, tyle że Finowie płacą wytwórniom ok. 80 dolarów od każdego sprzedanego urządzenia, podczas gdy oferta Apple, jak twierdzą źródła gazety, nie jest wyższa niż 20 USD.

Szacunki przedstawicieli branży wskazują na to, że użytkownicy są skłonni zapłacić kwotę do 100 USD za nielimitowany dostęp do muzyki i 7-8 dolarów miesięcznej subskrypcji.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200