Niektóre strony WWW mogą zniknąć z wyszukiwarki Google

Google zmodyfikował algorytm wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. Jeżeli strona internetowa nie jest przystosowana do wyświetlania treści na smartfonach i innych urządzeniach mobilnych to daleko spadnie w rankingu wyszukiwarki Google.

Google, najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka internetowa, wykorzystuje od 21 kwietnia nowy algorytm dla wyszukiwań realizowanych przez urządzenia mobilne. Zmiany oznaczają, że strony nieprzygotowane do poprawnego wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych, będą umieszczane na odległych miejscach w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli firmy nie dostosują stron do właściwości urządzeń mobilnych, przegrają z konkurencją w zajmowanych miejscach rankingu. Z biznesowego punktu widzenia może to być dużym problemem.

Nowy algorytm dotyczy wszystkich wersji językowych wyszukiwarki Google. Po raz pierwszy o zamiarze zmiany algorytmu wyszukiwania na przyjazny urządzeniom mobilnym Google poinformował w lutym 2015 roku. Firma nie precyzuje czy zmiana ta ma wpływ jedynie na mobilny ranking. Prawdopodobnie niskie pozycjonowanie w rankingu mobilnym może spowodować degradację strony także w rankingu wyszukiwania dla tradycyjnych komputerów.

Algorytmy Google są utajnione i praktycznie nikt nie posiada precyzyjnej wiedzy, co oznacza określenie "strona przyjazna dla mobilności". Czy dotyczy to skalowalnej czcionki, mniejszej grafiki, a może czasu otwierania strony? Wiadomo jedynie, że strony niedostosowane do poprawnej pracy i odpowiedniej prezentacji na smartfonach czy tabletach nie będą praktycznie w rankingu istniały. Narzędzia służące do oceny przygotowania strony dla mobilności można znaleźć na stronie "Test optymalizacji mobilnej".

Wielu analityków broni Google twierdząc, że właściciele witryn otrzymali kilka miesięcy czasu na przygotowanie wersji mobilnych, a dodatkowo powstały wyżej przedstawione narzędzia do testowania stron pod kątem mobilności. Narzędzia informowały o potencjalnych problemach. Znaczna liczba, w szczególności niewielkich firm, będzie zmuszona zaktualizować firmowe strony WWW. Większość analityków twierdzi, że specyfika nowego algorytmu nie jest tu istotna, jeżeli jesteśmy pewni wsparcia naszej witryny dla użytkowników mobilnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200