Niedoceniane firmowe blogi

Aż 63 procent firm z branży technologicznej nie korzysta z możliwości prowadzenia blogów korporacyjnych - wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide, globalną sieć public relations.

W przeprowadzonym w pierwszym kwartale tego roku badaniu wzięła udział grupa 335-ciu menedżerów zarządzających międzynarodowymi firmami informatycznymi. Wśród nich znaleźli się także przedstawiciele spółek mających swoje oddziały w Polsce.

Głównym powodem nieuwzględniania przez respondentów badania blogów wśród narzędzi komunikacji z otoczeniem jest konieczność poświęcania im zbyt dużej ilości czasu (wskazuje na to 36 proc. badanych). Co trzeci badany nie widzi w prowadzeniu blogów żadnych korzyści, natomiast 12 proc. obawia się negatywnych reakcji i komentarzy dotyczących firmy pod wpisami prowadzących blogi korporacyjne.

Tymczasem według Madsa Christensena, dyrektora ds. sieci w Eurocom, blogi to dobry sposób na nawiązanie nowych relacji z klientami. "Interaktywna specyfika Web 2.0 oraz serwisów społecznościowych stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi organizacjami, w tym firmami IT, które muszą przystosować swoje działania komunikacji z klientami do nowych możliwości." - przekonuje Christensen.

Według badania Eurocom, firmy, które decydują się na tę formę komunikacji z otoczeniem, kierują się przede wszystkim potrzebą wzmocnienia interakcji klientów z firmą. Potwierdziło to 51 proc. badanych, którzy prowadzą blogi korporacyjne. 23 proc. z nich bloguje, by uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych. 14 proc. prowadzących blogi korporacyjne wskazało, że używają blogów do podniesienia poziomu rozpoznawalności firmy, natomiast 11 proc., by wzmocnić działania z zakresu pozycjonowania.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200