Nie tylko do poduszki

John Mole: W tyglu Europy. Wzorce i bariery kulturowe w przedsiębiorstwach. Prószyński i S-ka, Warszawa, 2000

John Mole: W tyglu Europy. Wzorce i bariery kulturowe w przedsiębiorstwach. Prószyński i S-ka, Warszawa, 2000

Już kilka lat temu przekonaliśmy się, że globalizacja światowej gospodarki i procesy integracji europejskiej nie wyeliminowały wpływu barier kulturowych na funkcjonowanie nowoczesnych przedsiębiorstw. Co więcej, doprowadziły do sytuacji, w której ograniczenia wynikające z odrębności narodowych przestały być problemem nurtującym jedynie działy marketingu, a stały się jednym z kluczowych problemów zarządzania firmą. Jak kierować zespołami specjalistów pochodzących z różnych krajów? Jak zachowywać się podczas podróży służbowych i konferencji zagranicznych? Co zrobić, żeby nasi zagraniczni partnerzy uznali nas za osoby solidne i godne zaufania? Jakich tematów unikać podczas rozmowy z niemieckim, holenderskim czy hiszpańskim menedżerem? Okazało się, że rozwiązanie tych z pozoru błahych problemów z pogranicza savoire-vivre zaczyna decydować o powodzeniu prowadzonego biznesu.

Bestseller Johna Mole'a jest kolejną pozycją traktującą o tej problematyce, która ukazała się na naszym rynku. Spośród pozostałych wyróżnia ją przede wszystkim systematyczne podejście do tematu. Autor wykonał solidną pracę, opisując cechy charakterystyczne niemal wszystkich nacji zamieszkujących Europę Zachodnią. Otrzymaliśmy dzięki temu przewodnik, w którym znajdziemy informacje na temat sposobu organizacji i struktury przedsiębiorstw, charakteru spotkań formalnych i nieformalnych, a także etykiety i zwyczajów, obowiązujących w poszczególnych państwach Unii Europejskiej. Warto ją mieć choćby po to, by co pewien czas sięgać po nią w przeddzień wyjazdu czy kolacji z zagranicznym kontrahentem.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200