(Nie)jedyni w policji

Podpisana w lipcu umowa generalna między Komendą Główną Policji a spółką ComputerLand, dotycząca dostawy i integracji systemów komputerowych, jest jedną z wielu porozumień, których celem ma być stworzenie ogólnokrajowej, policyjnej sieci informatycznej.

Podpisana w lipcu umowa generalna między Komendą Główną Policji a spółką ComputerLand, dotycząca dostawy i integracji systemów komputerowych, jest jedną z wielu porozumień, których celem ma być stworzenie ogólnokrajowej, policyjnej sieci informatycznej.

ComputerLand zobowiązał się w ciągu trzech lat dostarczać zamawiane przez poszczególne komendy wojewódzkie policji elementy infrastruktury sieciowej, do których należą m.in. serwery Compaqa ProLiant i ProSignia, a także routery, huby i okablowanie strukturalne. Partnerem Compaqa przy realizacji dostaw i serwisu gwarancyjnego jest firma Koma S.A. Udział tej firmy w realizowanym przedsięwzięciu ma gwarantować świadczenie usług serwisowych w trybie pilnym, tzn. zgłoszenia o awariach będą przyjmowane 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, a czas reakcji na usterkę będzie nie dłuższy niż 3 godziny od chwili przyjęcia zgłoszenia. Każda usterka powinna być usunięta w ciągu doby, a jeśli byłoby to niemożliwe, ComputerLand zobowiązał się dostarczyć sprzęt zastępczy na czas naprawy.

"W kwestii policyjnych sieci powinniśmy zdać się na jedną, sprawdzoną firmę i nasz 3-letni kontrakt ze spółką ComputerLand ma zapewnić wdrożenie zintegrowanego systemu informacji policyjnej. Jednocześnie chciałbym zaprzeczyć wiadomościom, jakoby ta spółka była naszym jedynym dostawcą. Zarówno w komendach wojewódzkich, jak i Komendzie Głównej Policji można znaleźć sprzęt oraz oprogramowanie wielu producentów" - stwierdził Zbigniew Chwaliński, dyrektor Biura Informatyki KG Policji.


TOP 200