Netscape traci udział w rynku przeglądarek

Netscape Communications, jeszcze niedawno niepodważalny lider na rynku przeglądarek internetowych, coraz wyraźniej traci udział na rzecz Microsoftu.

Netscape Communications, jeszcze niedawno niepodważalny lider na rynku przeglądarek internetowych, coraz wyraźniej traci udział na rzecz Microsoftu. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez amerykańską firmę WebSideStory, obecnie z przeglądarki Navigator korzysta co czwarta osoba odwiedzająca Internet, podczas gdy jeszcze w marcu br. jej użytkownicy stanowili 30% wszystkich internautów.

WebSideStory analizujące ruch na 114 tys. stron WWW na całym świecie, wykorzystując do tego oprogramowanie HitBox Web. Z danych uzyskanych 2 sierpnia br. wynika, że 75,3% użytkowników korzystało z przeglądarki Internet Explorer, natomiast pozostała część z produktu Netscape Navigator.

Wśród 31 mln użytkowników, którzy odwiedzili badane strony, najczęściej używaną przeglądarką okazały się wersje 4.x Explorera (ponad 44,7%). Na drugim miejscu znalazł się Explorer 5.x (24,9%) i dopiero na trzecim Navigator 4.x (22%). Za nim plasują się najstarsze wersje obu produktów Explorer 3.x (3,6%), Navigator 3.x (2,3%) i WebTV (1,4%).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200