Netmedia opublikowała prospekt emisyjny

Warszawska spółka działająca w branży e-commerce, dzięki publicznej emisji chce pozyskać do 5 mln zł. Wstępnie cenę jej akcji ustalono w przedziale 4 - 5 zł. Cena emisyjna znana będzie 10 października.

Środki z giełdy spółka zamierza przeznaczyć na rozwój wszystkich trzech podstawowych obszarów działalności. Należy do nich obsługa rynku nieruchomości (m.in. rozwiązania MLS), pośrednictwo w sprzedaży usług turystycznych (rezerwacje hotelowe) oraz pośrednictwo sprzedaży produktów finansowych. Do należą internetowe serwisy www.LocumNet.pl, www.hotele.pl oraz www.kredyty.net. Spółka oferuje także aplikacje do obsługi biur nieruchomości. Netmedia chce poszerzać działalność e-commerce. Zarząd firmy deklaruje, że ponad 3,4 mln zł pozyskane w ramach planowanej emisji zostanie przeznaczone na akwizycje firm z tego segmentu.

Netmedia SA powstała w czerwcu br. w wyniku połączenia firmy AWP Multimedia sp. z o.o. i działającej w branży turystycznej spółki Net Travel. Ubiegły rok AWP Multimedia zakończyła z 883 tys. zł przychodu i 135 tys. zł zysku. Prognozy finansowe obecnej spółki na 2006 r. zakładają uzyskanie 809 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 2,75 mln zł. W przyszłym roku sprzedaż ma wzrosnąć do 4,35 mln zł.

Obsługą emisji akcji Netmedia SA zajmuje się Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska. W jej ramach spółka zaoferuje 1 mln akcji, w tym 800 tys. w transzy dla dużych inwestorów i 200 tys. w transzy dla inwestorów indywidualnych. Zapisy na akcje potrwają od 11 do 13 października.