Netia: strategia na lata 2012-2020

Spółka zapowiada podbój rynku dostępu do Internetu i usług online.

Planuje też inwestycje w sieci następnej generacji NGN. Do 2020 roku chce być numerem jeden w obszarze dostarczania Internetu. Netia ogłosiła, że za 10 lat wzrosnąć ma liczba jej klientów obsługiwanych na bazie sieci własnej, która zapewnia wyższe marże. Jednocześnie chce kontynuować działalność w ramach dostępu regulowanego. Prezes operatora zapowiedział, że w 2011 r. Netia zakończy rozwój sieci LLU, posiadając łącznie 700 węzłów. Inwestycje w sieć następnej generacji zostaną komercyjnie przetestowane przed ich rozpoczęciem.

Spółka zakłada, że w okresie najbardziej intensywnych inwestycji - przewidywanych na lata 2011-2013 - wydatki inwestycyjne wynosić będą poniżej 15% rocznych przychodów. W kolejnych latach całkowite wydatki inwestycyjne sięgną ok. 10-12% w relacji do przychodów. Netia planuje też zdecydowany wzrost liczby usług pakietowych, dzięki dalszemu postępowi sprzedaży usług multi-play, w tym usług telewizyjnych, które zostaną wprowadzone na szerszą skalę w tym roku. Po 2012 roku operator planuje wzrost przychodów o ponad 2% rocznie. Również planowany udział Netii w rynku usług stacjonarnych ma wzrosnąć z ok. 11% obecnie do co najmniej 15% w roku 2020.