Netgear chce więcej rynku

Firma Netgear - znana głównie z rozwiązań do budowy sieci bezprzewodowych - planuje ekspansję na rynki Europy Wschodniej i wprowadzenie swoich produktów w większości państw tego obszaru. W aktywizacji sprzedaży w Polsce istotną rolę ma odegrać {{a:HTTP://www.computerworld.pl/news/97151.html}}utworzone 3 miesiące temu lokalne biuro tej firmy{{/a}}. Producent chce znacznie zwiększyć nakłady na promocje marki Netgear.

Obroty firmy w Polsce są na razie względnie niewielkie, ale jak zapewnia Wojciech Karwowski "z miesiąca na miesiąc, rosną". Systematyczny wzrost sprzedaży jest głównym zadaniem, którego wykonania podjął się on obejmując stanowisko dyrektora lokalnego biura tej firmy.

Netgear ogranicza swoje zainteresowanie do rynku sprzętu sieciowego dla odbiorców indywidualnych i małych firm, co w tym drugim wypadku oznacza przedsiębiorstwa wykorzystujące nie więcej niż 150-250 stanowisk komputerowych. W efekcie, kluczowe znaczenie dla firmy mają kanały sprzedaży detalicznej i na ich rozwoju Netgear zamierza się koncentrować w najbliższym czasie.

W segmencie detalicznym w Europie Netgear ma silną pozycję i chwali się 30% udziałem w rynku, a w niektórych krajach, jak Niemcy nawet większym od 50%. Ale w Polsce Netgear musi konkurować takimi markami jak Linksys, D-Link, Belkin, AVM, ZyXEL, które już wcześniej weszły na lokalny rynek i zapewne nie zechcą oddać swojej pozycji bez walki.

Obecnie Netgear ma dwóch dystrybutorów w Polsce: ABC Data i Veracomp. Wojciech Karwowski nie ukrywa jednak, że planuje zwiększenie ich liczby, ale przede wszystkim o tzw. dystrybutorów specjalizowanych, kierujących swą ofertę tylko do niektórych branż, np. administracji publicznej lub rynku edukacyjnego.

Polskie biuro ma obecnie dwóch pracowników i choć planowane jest zwiększenie zatrudnienia, ale nie przekroczy ono najprawdopodobniej 5 osób. Jak mówi Wojciech Karwowski wynika to m.in. z tego, że wsparcie techniczne dla użytkowników będzie świadczone przez centrum Netgear w Irlandii, gdzie firma zatrudnia również polskich inżynierów.

Plany Netgear dotyczące rozwoju sprzedaży w Polsce są ambitne, ale względnie wysokie wsparcie finansowe które uzyskał lokalny oddział zwiększa prawdopodobieństwo ich realizacji. Istotne jest także, że firma oferuje produkty względnie tanie, co ma duże znaczenie na rynkach konsumenckim i MSP.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200