Netflix z reklamami będzie dostępny dzięki Microsoft

Netflix chce wprowadzić plan subskrypcji oparty na reklamach, a Microsoft ma w tym pomóc.

Netflix wyświetli reklamy / Fot. Venti Views, Unsplash.com

Netflix wyświetli reklamy / Fot. Venti Views, Unsplash.com

To nie wydarzy się z dnia na dzień, ale Netflix wprowadzi w końcu abonament wykorzystujący reklamy. Nieoficjalnie mówi się, że poczekamy na taki plan subskrypcyjny 9-12 miesięcy. Obecnie wiemy natomiast, że gigant streamingowy nawiązał współpracę z Microsoft, który został dostawcą "globalnej technologii reklamowej i partnerem sprzedaży" dla nowego planu.

Sprawdź: Hodl

Zobacz również:

Netflix przekonuje, że wybrał Microsoft ze względu na "sprawdzoną zdolność" do obsługi wszystkich potrzeb reklamowych platformy. Dodatkowo firma znana z Windows czy Office zaoferowała odpowiednią elastyczność, aby z czasem wprowadzać innowacje zarówno po stronie technologii, jak i sprzedaży, a także "silną ochronę prywatności dla naszych użytkowników". Netflix niestety nie rozwinął w szczegółach, co konkretnie miał na myśli przez prywatność.

Netflix za reklamy

Firma przygotowuje plan abonamentowy oparty na reklamach, aby zachęcić do korzystania z platformy osoby, które do tej pory nie wykupiły dostępu. Dodatkowo jest mnóstwo osób, które dzielą konta z innymi i nie do końca uczciwie (jak twierdzą niektórzy eksperci) korzystają z platformy. W kwietniu Netflix szacował, że nawet 100 mln gospodarstw domowych korzysta z jego platformy za darmo poprzez udostępnianie haseł.

Zobacz: Speedtest net

Abonament wykorzystujący reklamy ma kosztować znacznie mniej niż podstawowy plan, za który zapłacimy 9,99 dol. miesięcznie. Ale wprowadzenie takiej usługi nie jest proste. Firma musi dysponować calym systemem back-endowym, który będzie zdolny do emitowania odpowiednich reklam, a przy tym łatwy do współpracy z globalnymi markami, które będą chciały reklamować się na platformie. Ponadto targetowanie reklam będzie musiało zostać zrealizowane w taki sposób, aby unikać naruszania prywatności użytkowników - chodzi o podglądanie treści, które oglądają w serwisie.

W oświadczeniu Microsoft zauważył, że będzie wyłącznym dostawcą reklam w ramach planu reklamowego Netflix. "Marketerzy, którzy udają się do firmy Microsoft w zakresie swoich potrzeb reklamowych, będą mieli dostęp do odbiorców Netflix i zasobów telewizyjnych premium" – podała firma z Redmond. "Dzisiejsze ogłoszenie potwierdza również podejście Microsoftu do prywatności, które opiera się na ochronie informacji klientów".

Choć Microsoft nie jest znany z reklam tak jak Facebook czy Google, technologie reklamowe tej firmy są obecnie stosowane w wielu miejscach, od wyszukiwarki Bing, przez Yahoo po MSN.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200