Nawilżacz powietrza to jeden z najbardziej niedocenionych sprzętów biurowych

Spędzanie kilku godzin dziennie w środowisku biurowym lub choćby przed komputerem na home office może prowadzić - po długim czasie - do problemów zdrowotnych. Nawilżacz powietrza to jedno z tych urządzeń, które poprawiają komfort pracy. Mało osób zdaje sobie jednak z tego sprawę.

Nawilżacz powietrza - czy warto mieć w biurze? / Fot. yocamon, depositphotos.com

Nawilżacz powietrza - czy warto mieć w biurze? / Fot. yocamon, depositphotos.com

Są co najmniej trzy powody, przez które powinniśmy zainteresować się nawilżaczami powietrza. Jeśli zależy nam na stworzeniu zdrowego i produktywnego środowiska pracy, warto to zrobić.

Nawilżacz powietrza wpływa na lepsze zdrowie pracowników

Firma ConAir, specjalizująca się w urządzeniach tego rodzaju, przeprowadziła globalne badanie, z którego wynika, że większość osób do 90% czasu spędza w pomieszczeniach. Wnętrza z suchym lub nadmiernie wilgotnym powietrzem są natomiast pożywką dla różnych bakterii i wirusów. Może to być niebezpieczne dla zdrowia - zwłaszcza w perspektywie długookresowej.

Zobacz również:

  • Już 6 czerwca duża migracja danych w usługach Google

Jeśli przebywamy w takim środowisku regularnie i przez długi czas, nasz stan zdrowia może się pogorszyć. Brak nawilżania powietrza jest również niezalecany w środowiskach klimatyzowanych (latem) i ogrzewanych (zimą).

Sprawdź: CPU-Z

Zainstalowanie nawilżacza biurowego rozwiąże wymieniony problem, umożliwiając pracownikom regulowanie wilgotności względnej w miejscu pracy, a co za tym idzie - jakości powietrza. Znacznie spadnie też ryzyko wystąpienia przeziębienia, grypy, bólu gardła, suchości oczu, swędzenia i/lub popękanej skóry oraz ogólnego dyskomfortu. Odpowiednio nawilżone pomieszczenia są bardziej komfortowe, szczególnie w miesiącach zimowych.

Korzyść dla pracodawcy: mniejsza absencja, zwiększona produktywność

Absencja jest kosztowna, a każdy dzień choroby kosztuje firmę i jest stratą potencjalnych dochodów. Nawilżacz powietrza to jeden ze sprzętów, które wpływają na to, że ludziom pracuje się wygodniej i przyjemniej.

Różne badania wykazały, że gdy wilgotność względna w pomieszczeniu spada poniżej 40% lub wzrasta powyżej 60%, zwiększa się absencja spowodowana chorobą. Dzięki nawilżaczowi pracownicy będą czuli się bardziej komfortowo w pracy i będą mogli lepiej skoncentrować się na wykonywanych zadaniach.

Nawilżacz powietrza pozwoli oszczędzić na ogrzewaniu

Właściwe nawilżanie pomaga zrównoważyć temperaturę i wilgotność w pomieszczeniu. To sprawia, że miejsca pracy mniej polegają na droższych metodach ogrzewania, które mogą również negatywnie wpływać na jakość powietrza.

Zobacz: DuckDuckGo

Wiele różnych nawilżaczy idealnie nadaje się do środowisk biurowych, umożliwiając właścicielom firm minimalizację kosztów związanych z ogrzewaniem. Długotrwałe narażenie na niską lub nadmierną wilgotność względną może być też niebezpieczne nie tylko dla pracowników, ale także dla ogólnej wydajności i generowania dochodów w środowisku biurowym. Instalując nawilżacz biurowy, podejmujemy środki ochronne, aby chronić pracowników i środowisko pracy przed różnymi problemami zdrowotnymi i ogólną nieefektywnością. Chcemy zadbać o wellness w firmie? Nawilżacz powietrza może w tym pomóc bardziej niż "owocowe wtorki".

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200