Narzędzie do monitorowania sieci Cisco/VoIP

NimSoft wprowadził na rynek narzędzie (oprogramowanie) monitorujące sieci Cisco świadczące usługi VoIP (telefony IP). Narzędzie NimBUS for Cisco CallManager może analizować protokoły, procesy i kontrolować warstwę sprzętową centralek IP PBX.

Oprogramowanie, uruchamiane na wydzielonym serwerze sieciowym, kontroluje telefony IP, centralki IP PBX/CallManager oraz bramy i serwery komunikacyjne pracujące w sieciach LAN oraz WAN. NimBUS for Cisco CallManager buduje raporty zawierające dane o wydajności aplikacji i jakości świadczonych usług oraz dane statystyczne. Narzędzie może też kontrolować wykorzystanie pamięci i układów CPU zainstalowanych w centralkach IP PBX pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Windows.

NimSoft ma już w swojej ofercie podobne narzędzie. Jest to oprogramowanie NimBUS for Cisco IOS IP SLA, które monitoruje jakość usług VoIP świadczonych przez sieci operatorów telekomunikacyjnych opartych na routerach Cisco.

Zobacz również:

  • Microsoft zapowiada nową linię małych modeli językowych AI

Oprogramowanie NimBUS for Cisco CallManager jest już dostępne i kosztuje ok. 50 USD za jeden telefon IP (cena zależy od wielkości instalacji).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200