Narzędzia SAS ułatwiają PZU walkę z ubezpieczeniowymi oszustami

PZU wdrożył FMS – jeden z najnowocześniejszych na polskim rynku system antyfraudowy, który został zbudowany w oparciu o analityczne narzędzia SAS. W opinii ubezpieczyciela dzięki systemowi FMS wskaźnik ochrony przed nienależną wypłatą udało się zwiększyć o 50%.

System FMS (Fraud Management System) zapewnia ocenę szkód w czasie rzeczywistym zaraz po ich zgłoszeniu oraz kompleksowy monitoring w trakcie całego procesu ich obsługi. Dzięki temu możliwa jest efektywna ochrona przed nienależnymi wypłatami odszkodowań oraz szybsza weryfikacja zgłoszeń i wypłata środków w przypadku roszczeń zasadnych.

System pozwala również chronić klientów, którzy mogą stać się ofiarami prób wyłudzenia. Zastosowanie zaawansowanych technik analitycznych, takich jak np. machine learning, text mining oraz wykorzystanie pozyskanej wiedzy do doskonalenia modeli i algorytmów reguł pozwalają na skuteczną prewencję wobec dynamicznie zmieniających się i coraz bardziej wyrafinowanych sposobów działania oszustów.

Zobacz również:

Bartłomiej Litwińczuk (członek zarządu PZU Życie) mówi, "W procesie przeciwdziałania nadużyciom kluczowy jest czas. Już w momencie zgłoszenia szkody potrzebna jest wiedza, czy roszczenie nie jest potencjalnym nadużyciem. Nasz system zapewnia taką możliwość. Analityka typuje podejrzane zdarzenia w czasie rzeczywistym, natomiast po stronie pracowników operacyjnych i śledczych leży udowodnienie, że faktycznie mamy do czynienia z nadużyciem".

Z kolei Alicja Wiecka (dyrektor zarządzający SAS Polska) tłumaczy, "Detekcja nadużyć w branży ubezpieczeniowej jest trudnym zadaniem, ponieważ tego typu działania przybierają różne formy i często zaangażowanych jest w nie wiele osób. Niezbędne jest wykorzystanie nowoczesnych metod analitycznych, takich jak np. uczenie maszynowe, które poprzez zastosowanie modeli predykcyjnych pozwala wychwytywać zmieniające się nieustannie zachowania i typy nadużyć".

Źródło: d*fusion communication