Narastające e-problemy

Szeroka oferta produktów wspierających handel elektroniczny, prezentowana na tegorocznych targach Comdex, zmusza przedsiębiorstwa do przemyślenia swojej strategii w zakresie 'e-biznesu'. Nadal wiele firm nie wie, co jest konieczne, aby rozpocząć tego typu działalność. Na targach oferowane było oprogramowanie do tworzenia katalogów produktów i usług, zabezpieczające transmisję danych i ułatwiające wyszukiwanie informacji, a także wspierające integrację procesów w firmie.

Szeroka oferta produktów wspierających handel elektroniczny, prezentowana na tegorocznych targach Comdex, zmusza przedsiębiorstwa do przemyślenia swojej strategii w zakresie 'e-biznesu'. Nadal wiele firm nie wie, co jest konieczne, aby rozpocząć tego typu działalność. Na targach oferowane było oprogramowanie do tworzenia katalogów produktów i usług, zabezpieczające transmisję danych i ułatwiające wyszukiwanie informacji, a także wspierające integrację procesów w firmie.

Dla wielu klientów, zwłaszcza przedstawicieli małych firm, handel elektroniczny to nowy obszar działalności. Stwierdzając, że jest to jednak znacznie więcej niż tylko umieszczenie katalogu swoich produktów na stronie internetowej, uczestnicy targów zwrócili uwagę na elementy często pomijane przy tworzeniu oprogramowania wspomagającego handel elektroniczny. Przede wszystkim konieczność integracji wszystkich procesów w firmie oraz zatrudnienia specjalistów wdrażających i serwisujących system obsługujący działalność internetową.

Współpraca starego z nowym

Niezbędna jest kompatybilność różnych produktów wspierających handel elektroniczny i ich zgodność z powszechnie wykorzystywanymi w Internecie standardami (Java, HTML, XML). Ważna jest również współpraca z podstawowymi aplikacjami, stosowanymi w firmie, co wiąże się z integracją wszystkich systemów działających w przedsiębiorstwie.

Do utworzenia katalogu produktów mogą posłużyć gotowe szablony i kreatory, ale tego typu rozwiązania nie są przewidziane do automatycznej realizacji transakcji płatnych kartą kredytową. Dopóki transakcje nie są realizowane za pośrednictwem sieci, dopóty trudno jest mówić o prawdziwym handlu elektronicznym. Małe firmy, które zamierzają włączyć do swojej działalności bardziej zaawansowane systemy elektronicznej sprzedaży, powinny zwrócić się do wyspec-jalizowanego dostawcy tego typu rozwiązań niż tworzyć i utrzymywać serwis samodzielnie. Często więc dostawcy radzili im zastosowanie outsoucingu. Firmy outsourcingowe projektują i zarządzają serwisami internetowymi, zajmują się obsługą płatności, a nawet prowadzą rozmowy telefoniczne z klientami.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200