Największy dostawca sieci 5G w Stanach Zjednoczonych optymalizuje łańcuch dostaw by zapewnić swoim klientom wyjątkowe wrażenia

„Szerokie doświadczenie Rimini Street zdecydowanie zmniejszyło ryzyko ponoszone przez T-Mobile. Siła zespołu Rimini Street umożliwiła wsparcie znaczących customizacji, z którymi SAP miał problemy. Wszystko i jeszcze więcej, co otrzymywaliśmy od SAP, teraz mamy za połowę ceny. To naprawdę propozycja nie do odrzucenia! Stało się jasne, że przejście do zewnętrznego dostawcy usług wsparcia stanowi dla nas atrakcyjną alternatywę”.

Erik LaValle, Starszy Dyrektor ds. Produktów i Technologii w Łańcuchu Dostaw, T-Mobile

„Większość firm ignoruje integralną siłę swojego łańcucha dostaw. W T-Mobile stanowi on istotną część doświadczeń klienta i umożliwia nam dotrzymanie obietnicy naszej marki” – Erik LaValle, Starszy Dyrektor ds. Produktów i Technologii w Łańcuchu Dostaw, T-Mobile

Dla Starszego Dyrektora ds. Produktów i Technologii Erika LaValle'a, wykorzystanie łańcucha dostaw firmy w celu zapewnienia wzorcowego doświadczenia klienta dotyczy procesów, ludzi i partnerów. To oni sprawiają, że obietnica marki staje się rzeczywistością. Jak wyjaśnia: "łańcuch dostaw jest istotną częścią procesu obsługi klienta w T-Mobile. Właśnie w ten sposób zobowiązanie wobec naszych klientów – dostarczanie im tego, czego chcą, kiedy chcą i gdzie chcą – staje się rzeczywistością".

T-Mobile, oprócz tego, że jest wiodącą firmą telekomunikacyjną, jest także jedną z największych i najszybciej rozwijających się platform bankowości mobilnej w USA i obsługuje ponad 7500 punktów sprzedaży detalicznej. Obsługa różnych linii biznesowych wymagała dostosowywania pakietów kluczowych dostawców, z których każdy może powodować niepotrzebne komplikacje i utratę sprawności.

Zmniejszenie ryzyka pogorszenia wydajności wymaga infrastruktury, która została zaprojektowana pod kątem zręczności i szybkości działania.

Wysoka stawka

Krytycznym składnikiem łańcucha dostaw firmy jest mocno spersonalizowany zestaw instancji SAP, wykorzystywany jako system ewidencji kluczowych funkcji finansowych i operacyjnych. Zarządzanie ekosystemem SAP wymaga wsparcia, które bardzo szybko reaguje i posiada głęboką wiedzę.

Partnerstwo dla sukcesu

Od czasu przykuwającej uwagę fuzji z konkurencyjną firmą Sprint w 2020 roku, T-Mobile przeprowadził szeroko zakrojoną restrukturyzację. „Pomimo wielkości i złożoności integracji, od pierwszego dnia wszystko działało bez zarzutu. Niezależnie od tego, czy byłeś starszym klientem Sprint, czy T-Mobile, każda z naszych lokalizacji była w stanie zapewnić bezproblemową obsługę” – wspomina LaValle. „Było to możliwe dzięki posiadaniu odpowiedniej infrastruktury i właściwego wsparcia”.

Jak dodaje – „Uwielbiam to, że pracuję w firmie, która ma obsesję na punkcie dostarczania klientom wyjątkowych doświadczeń. Posiadanie odpowiednich partnerów daje nam pewność, że możemy poświęcić naszą uwagę spełnieniu tej obietnicy i okazję do dostarczania nowych możliwości”.

Rimini Street: Ograniczenie ryzyka

Decyzja o podjęciu współpracy z niezależnym, zewnętrznym dostawcą usług wsparcia Rimini Street stanowiła dużą wartość dla T-Mobile. Siła zespołu Rimini Street umożliwiła wsparcie znaczących customizacji, z którymi SAP miał problemy” – zauważa LaValle. – „Wszystko i jeszcze więcej, co otrzymywaliśmy od SAP, teraz mamy za połowę ceny. To naprawdę propozycja nie do odrzucenia!

„Przeglądy ze strony Rimini Street to świetna inwestycja mojego czasu. Mamy wspaniały zespół, który zawsze przedstawia informacje w sposób przyswajalny i możliwy do oceny. Spośród wszystkich naszych dostawców, Rimini Street wykonuje jedną z najlepszych prac w zakresie utrzymania właściwego rytmu” – zauważył LaValle. „Szerokie doświadczenie Rimini Street zdecydowanie zmniejszyło ryzyko dla T-Mobile”.

Jak podsumowuje: „Wsparcie przez dostawcę tego kalibru było bardzo satysfakcjonującym doświadczeniem”.

Profil klienta

Jeden z trzech największych dostawców usług bezprzewodowych w Stanach Zjednoczonych, T-Mobile jest właścicielem pierwszej i największej krajowej sieci 5G. Oprócz świadczenia bezprzewodowych usług głosowych i transmisji danych, T-Mobile jest wiodącym sprzedawcą detalicznym telefonów i urządzeń, a także dużym pożyczkodawcą oferującym usługi bankowe. Firma posiada ponad 98 milionów abonentów.

Branża

Komunikacja, usługi finansowe, handel detaliczny

Lokalizacja

Siedziba główna znajduje się w Bellevue w stanie Waszyngton. Firma posiada prawie 7500 sklepów detalicznych w całych Stanach Zjednoczonych.

Przychód

45 mld USD

Pracownicy

52 000

Aplikacje

200+ modułów SAP

Korzyści

Przesunięcie obciążenia z codziennych operacji na realizację specjalnych inicjatyw: outsourcing nadzoru nad wsparciem dla systemu SAP pozwolił skoncentrować się na ulepszeniu obsługi klienta.

Wsparcie dla dostosowań SAP minimalizuje wpływ finansowy i operacyjny: niezależne wsparcie techniczne wyeliminowało niedociągnięcia spowodowane przez mankamenty dostawców aplikacji.

Zmniejszenie ryzyka związanego z pakietem aplikacji o krytycznym znaczeniu dla działalności biznesowej: bogate doświadczenie zespołu Rimini Street pomogło poprawić ciągłość biznesową i ograniczyć ryzyko finansowe i operacyjne.

Pobierz Case Study

Rozwiązania Rimini Street

Raport

Transformacja cyfrowa i priorytety wydatków w obszarze IT

Rimini Street, globalny dostawca oprogramowania i wiodący usługodawca zewnętrzny zapewniający usługi wsparcia dla oprogramowania Oracle i SAP oraz partner Salesforce, sprawdził – przy wsparciu Dimensional Research – jak dyrektorzy finansowi postrzegają transformację cyfrową oraz jak wyglądają ich priorytety w zakresie wydatków na...

Dowiedz się więcej

Raport

Rynek wsparcia zewnętrznego firm trzecich przechodzi do głównego nurtu

Third-party support (niezależne wsparcie techniczne) definiowane jest jako wsparcie dla aplikacji korporacyjnych, które normalnie byłoby świadczone przez dostawcę danego oprogramowania w ramach umowy licencyjnej na oprogramowanie. Często tak jednak nie jest, dlatego powstaje coraz więcej firm oferujących third-party support. Rynek...

Dowiedz się więcej

e-book

Sprawdzone korzyści po wdrożeniu third-party support

Kiedy przejdziemy na third-party support dla oprogramowania, zyskujemy wiele korzyści. Jak podaje Rimini Street, koszty utrzymania oprogramowania mogą zmaleć nawet o 90%, przy jednoczesnym korzystaniu z wyższego poziomu samej obsługi związanej ze wsparciem technicznym.

Dowiedz się więcej

Dowiedz się więcej.

Zapraszamy do rozmowy.

Kontakt