Najpopularniejsi w Sieci - podsumowanie 2002

Tak zatytułowane zostały wyniki badań zapytań do wyszukiwarek internetowych, opublikowane przez zespół wyszukiwarki NetSprint. Stanowią one swoisty barometr zachowań i trendów panujących wśród polskich internautów.

W analizie wzięto pod uwagę ponad 50 mln zapytań do wyszukiwarki zadanych przez prawie 1 mln internautów w ciągu całego 2002 roku. Poniżej przedstawiamy wyniki badania dla wybranych kategorii. Dane procentowe w każdej grupie oznaczają, że lider w tej kategorii otrzymał względną wartość 100%. Liczba procentów przy kolejnych producentach oznacza natomiast odsetek zapytań w stosunku do ilości zapytań o lidera w danej kategorii.

Wśród zapytań związanych z technologią dominowały podobnie jak rok wcześniej mp3 (100%) i sms (67%). Uwagę zwraca taka sama zapytań liczba zapytań o Windows XP i Linux (po 17% - miejsca 4 i 5). Najpopularniejszym programem p2p w 2002 roku był KaZaA (12% zapytań). Interesująca jest trzecia pozycja divx (25%) i szósta ftp (13%). Miejsca 8, 9, 10 należą odpowiednio do flash (11%), java (8%), nero (8%).

Zobacz również:

  • ChatGPT z pierwszym spadkiem statystyk od debiutu
  • WordPress 6.5 trafia na rynek. Oto 5 najważniejszych zmian
  • Usługa Threads będzie wkrótce dostępna w wersji webowej

W kategorii najpopularniejsza marka, prym wiedzie Nokia (100%), wyprzedzając innych producentów telefonów komórkowych - Siemens (61%) i Sony (45%). Kolejne miejsca dzierżą marki samochodów. Dopiero miejsca 7, 8 i 10 należą odpowiednio do Panasonic (25%), Hewlett-Packard (24%) i Philips (23%).

Wyszukiwarka NetSprint dostępna jest dla pod adresemhttp://www.netsprint.pl oraz na 53 innych serwisach i portalach. Obsługuje codziennie ponad 150 tys. zapytań.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200