Nadchodzi ITIL3
-
- Antoni Bielewicz,
- 20.02.2007
Rozmowa z Bartoszem Górczyńskim, członkiem zarządu itSMF Polska, członkiem International Publication Executive Sub Commitee oraz prezesem firmy szkoleniowo-doradczej CTPartners.
Rozmowa z Bartoszem Górczyńskim, członkiem zarządu itSMF Polska, członkiem International Publication Executive Sub Commitee oraz prezesem firmy szkoleniowo-doradczej CTPartners.
Był Pan uczestnikiem 15. już konferencji itSMF, na której głównym tematem była nowa biblioteka ITIL3, która ma pojawić się na rynku w pierwszym kwartale przyszłego roku. Co nowego już wiadomo na ten temat?

Bartosz Górczyński, członek zarządu itSMF Polska
Na czym polegały podstawowe zmiany w nowej bibliotece?
Nowy układ biblioteki oddaje cykl życia usługi IT z podziałem na fazy, a nie jak dotąd na grupy procesów IT, czy też warstwy architektury. Całość jest zatem bardziej spójna. Usunięto z niej też pewne nieścisłości i błędy. Bibliotekę lepiej zintegrowano z innymi metodami, takimi jak COBIT, CMMI czy ISO 27001. Najważniejsze elementy, w tym pojęcia i nazwy procesów, pozostają bez większych zmian.
Co to oznacza dla użytkowników? Czy pojawienie się nowej wersji ITIL będzie wymagało od nich ponownej certyfikacji?
Certyfikaty dla wersji drugiej będą nadal respektowane i certyfikacje obydwu wersji będą przez pewien czas koegzystować. Posiadacze starszej wersji certyfikatów będą mogli je w prosty sposób zaktualizować, choć na razie procedura ta nie jest jeszcze znana.
Gdzie można przeczytać więcej na ten temat?
Stroną, na której są i będą prezentowane najnowsze informacje na temat ITIL3, jesthttp://www.best-management-practice.com . Tu można zarejestrować się i otrzymywać newsletter z aktualnymi informacjami. Większość ciekawych informacji staramy się też przekazywać na stronach portaluhttp://www.itlife.pl i stronie stowarzyszeniahttp://www.itsmf.org.pl .
Czy polski oddział itSMF zamierza przetłumaczyć tę pozycję?
Wciąż się nad tym zastanawiamy. Tłumaczenie wszystkich książek to jednak spory koszt, z kolei tłumaczenie pojedynczych pozycji nie ma sensu. Na razie trwają prace nad stworzeniem jednego polskiego słownika pojęć używanych w ITIL, gdyż nawet tu są pewne rozbieżności pomiędzy ekspertami i firmami.