Na rynku rozwiązań dla call center pojawi się wkrótce nowy gracz

Zoom stawia ostatnio na rozwój bazujący na zakupie firm, które mają w ofercie interesujące go rozwiązania. Dosłownie kilka dni temu przejął niemiecką firmę Kites GmbH (start-up), a obecnie poinformował o zakupie Five9, firmie specjalizującej się oprogramowaniu zarządzającym centrami kontaktowymi (call center). Wartość transakcji wynosi 14,7 mld USD.

Call center

Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku. Wtedy Five9 stanie się jedną z jednostek operacyjnych Zoom, a Rowan Trollope (obecny dyrektor generalny firmy Five9) będzie nią dalej zarządzać, obejmując jednocześnie w Zoom stanowisko prezesa.

Kupując Five9 za tak olbrzymie pieniądze, platforma Zoom Video Communications wkroczy na zatłoczony rynek rozwiązań call center, wprowadzając do niego np. takie nowe produkty, jak Zoom Phone. A gra warta jest świeczki, gdyż światowy rynek rozwiązań dla call center wart jest obecnie co najmniej 24 mld USD. Brylują na nim takie firmy, jak Cisco, Avaya, Genesys czy AWS, którym wkrótce przybędzie nowy konkurent.

Zobacz również:

  • Ta inicjatywa ma ułatwić firmom zadanie wdrażania systemów AI
  • Yahoo kupiło kolejną platformę informacyjną
  • Zoom wraca do swoich biur

I na koniec kilka słów o kondycji finansowej obu firm. Five9 odnotowało w pierwszym kwartale tego roku wzrost przychodów o 45% (rok do roku) do wysokości do 138 mln USD. Z kolei Zoom może się pochwalić w tym samym kwartale wzrostem przychodów o 191% (956 mln USD) i zyskiem netto liczonym zgodnie z GAAP (Generally Accepted Accounting Principles) w wysokości 227 mln USD.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200