Na rynku reklam Android po raz pierwszy pozostawił w pobitym polu iOS

Smartfony i tablety Android wyszły w pierwszym kwartale br. po raz pierwszy na pierwsze miejsce w rankingu oceniającym, do jakich urządzeń mobilnych trafia najwięcej reklam (chodzi o wielkość ruchu generowanego przez takie aplikacje). Raport zawierający taką informację opublikowała firma Opera Mediaworks (trudniąca się zamieszczaniem reklam w sieciach bezprzewodowych).

Opera Mediaworks podaje, że urządzenia mobilne platformy Android pozostawiły w pobitym polu urządzenia iPhone i iPad, opanowując 42,8% tego rynku (urządzenia iOS zajęły drugie miejsce z wynikiem 38,2%). Mówimy cały czas o wielkości ruchu generowanego przez reklamy, gdyż biorąc pod uwagę wielkość przychodów uzyskanych z reklam, pierwsze miejsce zajmuje mobilna platforma iOS (52%). Urządzenia Android zajmują drugie miejsce z wynikiem 33,5% (spory postęp, gdyż w pierwszym kwartale 2013 r. było to 27%).

Wyniki podane przez Opera Mediaworks nie powinny właściwie zaskakiwać, gdyż popyt na urządzenia Android ciągle rośnie i platforma ta wyraźnie dominuje na rynku. IDC podaje np., że w czwartym kwartale 2013 r. 78% wszystkich smartfonów kupowanych przez użytkowników pracowało pod kontrola właśnie tego systemu operacyjnego (podczas gdy smartfony iPhones cieszyły się zdecydowanie mniejszym wzięciem, o czym świadczy wyniki - 17.6%).

Zobacz również:

  • Jeszcze kurz nie opadł, a Qualcomm już zapowiada nowe CPU
  • Co trzecia firma w Polsce z cyberincydentem

Jeśli chodzi o ranking producentów, którzy sprzedali w czwartym kwartale 2013 r. najwięcej smartfonów i tabletów Android, to pierwsze miejsce przypadło firmie Samsung (która opanowała 29% tego rynku).

Ponad polowe całego mobilnego ruchu generowanego przez reklamy przypada na USA (dokładnie 50,6%). Kolejne miejsca zajmują: region Azji i Pacyfiku (23%) i Europa (13%).

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200