Na gorąco: Jerzy Krawczyk

Dzięki przejęciu firmy VT Soft Teta wchodzi na rynki zagraniczne. Czy będziecie tam sprzedawać swoje rozwiązania?

Chcemy zlokalizować nasz system HR i wejść z nim na rynek węgierski. Jest to produkt dojrzalszy od tego, który znajduje się obecnie w ofercie VT Soft. Z drugiej strony VT ma potrzebne nam kompetencje związane z outsourcingiem usług HR. Założyliśmy, co prawda, w zeszłym roku własną spółkę Teta HR Center, ale VT Soft działa na tym rynku od wielu lat.

Czy za granicą sprzedawać będą Państwo tylko rozwiązania HR?

Skupiamy się na razie tylko na tym, choć nie wykluczamy wejścia na inne rynki z rozwiązaniami ERP. Na razie zamierzamy zlokalizować system HR, i to od razu na kilka rynków, nie tylko węgierski. To pozwoli nam wyjść z aplikacją i usługami outsourcingu HR poza Polskę i Węgry. Jeśli to się uda, to rozważymy wprowadzenie na rynki zagraniczne pozostałych elementów naszego pakietu ERP. Choć, patrząc na Polskę, największe korzyści biznesowe osiągamy właśnie z HR.

Wygląda na to, że nadal bardzo duży nacisk w strategii rozwoju kładą Państwo na rozwiązania kadrowo-płacowe...

Jesteśmy - bardziej niż jest to w rzeczywistości - postrzeganiwłaśnie jako dostawca rozwiązań typu HR. Rzeczywiście w naszym systemie zawarliśmy bogatą funkcjonalność nie odbiegającą od rozwiązań potentatów, takich jak na przykład SAP. Jednocześnie jednak oferujemy znacząco niższe ceny. Nasz system kadrowo-płacowy jest mocno dostosowany do polskich realiów, a stosowane przez nas algorytmy pozwalają na bardzo szybkie przeliczenie płac.

Ile wobec tego obecnie i w przyszłości stanowić będą przychody z rozwiązań HR?

W przychodach całej Grupy będzie to maksymalnie 40%-50%. Dziś jest to 30%, choć rozmawiamy o sytuacji sprzed konsolidacji wyników InsERT-u.

<hr>

Dla COMPUTERWORLD komentuje Romuald Rutkowski, prezes zarządu Asseco Business Solutions

Na gorąco: Jerzy Krawczyk
Z zainteresowaniem obserwujemy inwestycje Tety, jakkolwiek nie postrzegamy tej firmy jako bezpośredniego konkurenta. Nabycie akcji węgierskiej spółki zajmującej się systemami HR jest z pewnością zgodne z dotychczasowym profilem Tety, ale raczej nie zmieni sytuacji na polskim rynku ERP. Z kolei zakup 35% akcji InsERT-u wydaje się - naszym zdaniem - nieco dziwny, nie znamy jednak szczegółów umowy inwestycyjnej i dalszych planów obu firm.

Strategia Asseco Business Solutions to szybki wzrost przez akwizycje. Uważamy, że rynek oprogramowania dla przedsiębiorstw już wkrótce zostanie podzielony przez kilka największych firm, a dla mniejszych pozostaną jedynie produkty niszowe. Biorąc pod uwagę nasze plany inwestycyjne na ten rok, dystans pomiędzy Asseco Business Solutions a innymi producentami systemów wspomagających zarządzanie - mierzony w zyskach i sprzedaży - nie zmniejszy się, a raczej zdecydowanie wzrośnie.


TOP 200