Na co poseł nie ma czasu

Organizacja Internet Obywatelski (IO) dwukrotnie - w odstępie tygodniowym - rozesłała listy elektroniczne do wszystkich 460 posłów. Celem akcji było sprawdzenie czy parlamentarzyści korzystają z poczty elektronicznej w kontaktach z wyborcami. Odpowiedzi udzieliło ok. 13% posłów.

W ramach akcji "poseł on-line" członkowie inicjatywy Internet Obywatelski dwukrotnie - w odstępie tygodniowym - rozesłali listy elektroniczne do wszystkich 460 posłów by sprawdzić czy parlamentarzyści korzystają z poczty elektronicznej w kontaktach z wyborcami. IO uzyskał 61 odpowiedzi, co oznacza, że na list hipotetycznego wyborcy odpowiedziało nieco ponad 13% wszystkich posłów.

Każdy z posłów na Sejm RP ma założoną skrzynkę pocztową na serwerze Kancelarii Sejmu, z adresem tworzonym według schematu imię[email protected]. Każdy z posłów na początku kadencji otrzymał też wraz z komputerem i modemem informacje o posiadanej skrzynce pocztowej deklarację pomocy ze strony pracowników Kancelarii, w razie problemów z obsługą poczty. Z testu przeprowadzonego przez IO wynika, że posłowie nie mają już czasu na kontakty z wyborcami droga elektroniczną.

Zobacz również:

  • Wartość rynku genAI wciąż rośnie

W pierwszym liście IO przedstawiało się jako obywatel zainteresowany godzinami dyżurów poselskich. Odpowiedzi na list przysłany z darmowego konta założonego na portalu udzieliło 48 posłów. Po tygodniu IO przedstawił się w drugim liście elektronicznym i poprosił o kontakt. Na ten list przyszło już tylko 13 odpowiedzi.

”Uzyskane wyniki zmuszają do stwierdzenia, że choć kancelaria Sejmu zapewniła środki techniczne i rozwiązania organizacyjne, to jednak długa jest jeszcze droga do wykorzystania Internetu i poczty elektronicznej jako skutecznego kanału komunikacyjnego do kontaktu parlamentarzystów z obywatelami, wśród których coraz liczniejsza jest rzesza Internautów. W dziele budowy społeczeństwa informacyjnego w Polsce brakuje ciągle jeszcze aktywnego nastawienia tych, których wybraliśmy jako naszych przedstawicieli" – stwierdzają przedstawiciele Internetu Obywatelskiego w oficjalnym komunikacie.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200