NSA swoje, a rodzime portale swoje

Czołowe rodzime portale internetowe ustosunkowały się do decyzji NSA na temat udostępniania danych osobowych internetowych „hejterów”.

NSA swoje, a rodzime portale swoje

Strona internetowa GIODO

Zaledwie wczoraj opisywaliśmy decyzję NSA w sprawie spółki Promedica24, która zażądała od firmy Agora SA udostępnienia danych autorów 36 wpisów umieszczonych na forum portalu Gazeta.pl. NSA stwierdziło, że wydawcy portalu Gazeta.pl powinni wydać informacje na temat internautów godzących w dobre imię i renomę Promedica24.

Na łamach serwisu Wirtualnemedia.pl, głos w tej sprawie zabrali przedstawiciele rodzimych portali, między innymi Gazeta.pl. W wielkim skrócie powiedzieli oni, że decyzja NSA praktycznie w żaden sposób nie zmieni ich dotychczasowego sposobu działania. Wciąż najważniejsze będą dla nich decyzje GIODO.

Zobacz również:

  • YouTube będzie wymagać od twórców oznaczania filmów generowanych przez AI

Joanna Szpyt-Wiktorowska, rzecznik Grupy Interia.pl przypomniała, że w Polsce precedensy sądowe nie tworzą reguł prawnych. Grupa Interia.pl z uwagą przygląda się jednak wykładni sądowej. Rzecznik prasowy Grupy Onet, Barbara Żbik, powiedziała, że jej firma nie planuje wprowadzania zmian w swoich procedurach. Do tej pory udostępniała dane uprawnionym organom państwowym, a osobom prywatnym na podstawie decyzji GIODO. I to podejście GIODO wciąż będzie dla Grupy Onet najważniejsze.

Najdłuższego komentarza udzieliła Anna Mościcka-Miodek, communicaton & social media manager w Gazeta.pl. Na łamach serwisu Wirtualnemedia.pl powiedziała: „Ten wyrok NSA nie będzie mieć wpływu na politykę wydawania danych osobowych użytkowników portalu Gazeta.pl - zapowiada. - Nadal każdą sprawę będziemy rozpatrywać indywidualnie tak, aby zarówno zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych użytkownikom naszego forum i komentarzy,  jak i nie dopuszczać do łamania prawa. Obecnie dostajemy kilka do kilkunastu zapytań o dane osobowe tygodniowo od firm i osób fizycznych, być może ta liczba się zwiększy, ale nie powinno się to przełożyć na większą liczbę wydawanych danych”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200