NICE przejął Actimize

Izraelska firma NICE Systems zakończyła działania związane z przejęciem producenta oprogramowania do zarządzania ryzykiem transakcyjnym dla sektora finansowego - Actimize.

Izraelska firma NICE Systems zakończyła działania związane z przejęciem producenta oprogramowania do zarządzania ryzykiem transakcyjnym dla sektora finansowego - Actimize.

Warta 280 mln USD transakcja to ważny krok w realizacji planów rozwojowych firmy. Technologia Actimize ma umożliwić bowiem opracowanie zintegrowanych rozwiązań telekomunikacyjnych wspierających procesy gromadzenia, przetwarzania i analizowania informacji dotyczących obsługiwanych transakcji finansowych.

"Połączenie rozwiązań analitycznych Actimize z systemami NICE umożliwi stworzenie unikalnego systemu, który będzie w stanie obsługiwać ogromne ilości danych dotyczących milionów zachodzących jednocześnie transakcji i gromadzić wszelkiego rodzaju informacje o różnych formach interakcji z klientami" - przekonuje Haim Shani, szef NICE.

Według analityków Gartnera przejęcie Actimize oznacza, że do grona klientów NICE dołączy kilka liczących się instytucji finansowych, w tym m.in. Bank of America. Eksperci wskazują na fakt, że większość firm konkurencyjnych wobec Actimize została wcześniej przejęta przez dostawców, którzy nie przywiązują tak wielkiej wagi do tego typu rozwiązań. Władze NICE prezentują odmienne podejście - systemy kontroli ryzyka transakcyjnego mają być jednym z kluczowych elementów strategii firmy.

"W przyszłości zamierzamy kontynuować rozwój narzędzi analitycznych zintegrowanych z systemami telekomunikacyjnymi NICE. Przygotowujemy się również do kolejnych przejęć, które rozszerzą nasz zasięg jako dostawcy nowych technologii i rozwiązań, poszerzą grono naszych klientów i pozwolą dodatkowo rozbudować kanały dystrybucji" - powiedział Haim Shani.

Oferta NICE Systems to m.in. kompleksowe rozwiązania VoIP dla centrów obsługi klienta oraz systemy komunikacji audio i wideo. Strategia firmy zakłada zdobycie większej części globalnego rynku systemów do zarządzania ryzykiem dla instytucji finansowych. Obecnie ok. 70% klientów NICE to podmioty należące do sektora finansowego.

Actimize oferuje m.in. rozwiązania umożliwiające wykrywanie nadużyć w systemach bankomatowych i sieciach bankowości elektronicznej oraz ewentualnych nadużyć pracowników obsługujących systemy bankowe. Firma szacuje, że w tym roku jej dochody wyniosą ok. 40 mln USD, w porównaniu z 20 mln USD w zeszłym roku. Dla porównania przychody NICE również mają wzrosnąć i wynieść ok. 500 mln USD.

KONKURS: Kontaktowa firma

Szanowni Państwo!

Niniejszym inaugurujemy konkurs "Kontaktowa firma". Jego celem jest wyróżnienie wewnętrznych organizacji contact center, które dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii wymiernie usprawniły procesy sprzedaży, telemarketingu i obsługi klientów. O zwycięstwie w konkursie decydować będzie jednak nie tylko technologia. Będziemy zwracać uwagę na wzorową organizację funkcjonowania i działania zmierzające w kierunku optymalizacji kosztów oraz - co szczególnie istotne w obecnej sytuacji - strategię zarządzania pracownikami.

Wkrótce w serwisie contactstandard.pl opublikujemy regulamin i wzór ankiety, której wypełnienie jest warunkiem przystąpienia do konkursu. Ankiety oceniać będzie jury, w którego skład wejdą niezależni eksperci i przedstawiciele redakcji Computerworld. Rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się podczas organizowanej przez Computerworld konferencji "Call/Contact Center: bądźmy w kontakcie", której druga edycja odbędzie się w kwietniu 2008 r.

Redakcja Computerworld ma ponad dziesięcioletnie doświadczenie w organizowaniu konkursu "Lider Informatyki", w którym wyróżniamy w kilku kategoriach najlepiej zinformatyzowane polskie przedsiębiorstwa. Wierzymy, że "Kontaktowa firma" zyska w środowisku menedżerów contact center podobną markę, jak "Lider Informatyki".