NHTSA zezwala na autonomiczne pojazdy bez kierwonicy

Amerykański urząd do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego zezwolił na rozwój autonomicznych samochodów bez kierownicy i pedałów.

Stany Zjednoczone są pionierem w rozwoju autonomicznych systemów jazdy. Wiele firm technologicznych na drogach Kalifornii testuje swoje pojazdy autonomiczne. To również tam w marcu 2018 roku doszło do pierwszego śmiertelnego wypadku z udziałem pojazdu autonomicznego. Od tego czasu regulacje prawne stały się bardziej wymagające, a testy pojazdów autonomicznych dużo bardziej rygorystyczne.

System jazdy autonomicznej w Tesli
Źródło: tesla.com

System jazdy autonomicznej w Tesli

Źródło: tesla.com

Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Stanów Zjednoczonych zaktualizowała dokumenty, które otwierają nową drogę dla rozwoju samochodów autonomicznych. Zrezygnowano właśnie z wymogu stosowania kierownicy i pedałów, które pozwalają na przejęcie sterowania przez kierowcę/operatora. Zmiana ta spowoduje, że producenci aut mogą na nowo zaprojektować ich wnętrza i rozplanować na nowo wykorzystanie przestrzeni wewnątrz samochodu.

Zobacz również:

  • Drożeją materiały do produkcji baterii do aut elektrycznych

Zaktualizowane Federalne Standardy Bezpieczeństwa Pojazdów Silnikowych pozwalają na testowanie samochodów autonomicznych bez przyrządów pozwalających na przejęcie kierowania podczas jazdy przez pasażerów znajdujących się w środku.

Departament Transportu zapewnia, ze zmiana ta pozwoli na dalszy rozwój zautomatyzowanej jazdy i systemów wsparcia kierowcy. To ukłon w stronę firm technologicznych, które coraz chętniej decydują się na budowę własnych aut. Mowa między innymi o Sony oraz Apple.

Stany Zjednoczone wymagają, aby auta bez kierownicy zapewniały pasażerom taki sam poziom bezpieczeństwa jak konwencjonalne pojazdy.

Nowe przepisy prawne to ukłon w stronę rozwoju pojazdów autonomicznych poziomu piątego. Aktualnie na rynku znajdziemy seryjnie produkowane pojazdy wyposażone w jazdę autonomiczną poziomu 2, a producenci testują pojazdy z systemami autonomicznymi poziomu 4.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200