NFZ nadal współpracuje z ComputerLandem

Kilkanaście dni temu dobiegły końca szkolenia personelu wojewódzkich oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia z zakresu nowej aplikacji do obsługi procesu składania ofert przez świadczeniodawców, stworzonego przez konsorcjum firm Spin i Kamsoft.

Kilkanaście dni temu dobiegły końca szkolenia personelu wojewódzkich oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia z zakresu nowej aplikacji do obsługi procesu składania ofert przez świadczeniodawców, stworzonego przez konsorcjum firm Spin i Kamsoft.

Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że oprogramowanie to ma być wdrożone także w ośmiu oddziałach NFZ, które do tej pory były obsługiwane przez ComputerLand.

Decyzja NFZ stała się przyczynkiem dla pogłosek o zamiarze rezygnacji z usług ComputerLandu w zakresie informatyzacji oddziałów funduszu. Przedstawiciele NFZ stanowczo zaprzeczają jednak tym informacjom. Podkreślają, że wykorzystanie formularzy stworzonych przez Kamsoft i Spin w obsłudze procesu składania ofert nie oznacza rezygnacji z usług warszawskiego integratora w zakresie obsługi NFZ. Jak dowiadujemy się nieoficjalnie, dwa tygodnie temu odbyło się spotkanie Jerzego Millera, prezesa NFZ z Michałem Danielewskim, prezesem ComputerLandu, w trakcie którego - jak mówią osoby zorientowane w temacie - "opracowano ponownie dekalog współpracy".

Potwierdzają to także wykonawcy nowego systemu. "Oczywiście nie wymieniamy całego systemu. Rozwiązanie, które zaproponowaliśmy, przypomina nieco centralny system kontraktowania wyjazdów do uzdrowisk, znany prawie wszystkim oddziałom NFZ i spełniający podstawowe kryteria, niezbędne do obsługi kontraktacji. W oparciu o to rozwiązanie stworzyliśmy nową centralną aplikację do obsługi kontraktacji ofert, która komunikuje się z systemami oddziałowymi za pomocą komunikatów XML" - mówi Tadeusz Klimaszewski, dyrektor centrum kompetencyjnego rozwiązań dla Służby Zdrowia w Spinie.

Prawdopodobnie cała sprawa była wynikiem nieporozumień co do terminu i warunków realizacji projektu. Taką interpretację odrzuca Michał Michalski, rzecznik prasowy ComputerLandu. "Byliśmy i wciąż jesteśmy gotowi do wdrożenia oprogramowania, w terminach umożliwiających złożenie świadczeniodawcom ofert NFZ. Oprogramowanie jest gotowe. Nasze negocjacje z NFZ co do terminów wynikały stąd, że nigdy nie dostaliśmy zlecenia na wykonanie tych prac. Wprowadzone więc przez NFZ rozwiązanie alternatywne, czyli skorzystanie z oprogramowania konsorcjum Spin Kamsoft, jest dla nas niezrozumiałe" - mówi.

Dla wielu niezrozumiały jest również fakt, że tak istotną i głęboką zmianę, obejmującą kilkanaście tysięcy świadczeniodawców, podejmuje się tak późno i w tak newralgicznym momencie, kiedy składają oni oferty na przyszły rok.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200