NEC zwalcza spam w VoIP

NEC opracował technologię, która chroni użytkowników telefonii internetowej (VoIP) przed spamem. Firma zademonstruje swoją technologię w przyszłym miesiącu na konferencji 3GSM World Congress (Barcelona).

Jest to inteligentne rozwiązanie, które rozpoznaje czy dzwoniący jest człowiekiem czy maszyną, sprawdzając czy po drugiej stronie znajduje się abonent zdolny podjąć normalną rozmowę. Po rozpoznaniu, że po drugiej stronie połączenia znajduje się maszyna, aplikacja blokuje połączenie, nie dopuszczając do wygenerowania sygnału dzwonienia.

Rozwiązanie zostało tak zaprojektowane, że ma postać dodatkowego modułu. Moduł taki można w każdej chwili zmodyfikować (tak aby rozpoznawał nowe rodzaje spamów VoiP) i następnie dołączać do istniejących aplikacji wspierających telefonię internetową.

Zobacz również:

  • Sprawdzone sposoby na ochronę służbowej skrzynki pocztowej

Produkt można dostosowywać do środowiska po to, aby mógł współpracować z różnymi systemami telefonii internetowej, takimi jak serwery oparte na protokole SIP (Session Initiation Protocol) oraz domowymi bramkami VoIP.

NEC testował rozwiązania, symulując zmasowany atak spamów VoIP. Firma użyła do tego celu powszechnie znane botnety (zainfekowane komputery, na których włamywacze umieszczają szkodliwe programy) wykorzystywane do takich praktyk. Komputery takie można łatwo modyfikować, tak aby wysyłały w sieć spam VoIP.

NEC informuje, że jest to prototypowe rozwiązanie i nie może na razie określić, kiedy wejdzie oficjalnie na rynek jako komercyjny produkt.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200