NEC-Mitsubishi: więcej sprzedanych monitorów

Japoński producent odnotował 20% wzrost sprzedaży monitorów na polskim rynku w 2001 roku. Spektakularnym sukcesem okazał się wzrost w segmencie 15-calowych paneli LCD, których firma sprzedała aż o ok 1000 % więcej niż rok temu.

Japoński producent odnotował 20% wzrost sprzedaży monitorów na polskim rynku w 2001 roku. Jak wynika z opublikowanych przez firmę danych sprzedała ona 53361 monitorów CRT oraz LCD (44377 sztuk w poprzednim roku) i utrzymuje udział w rynku na poziomie 4-5%. Największy wzrost, blisko 1000% dotyczy sprzedaży 15-calowych monitorów LCD, których na polski rynek NEC-Mitsubishi wprowadziła 4021 (w 2000 r. tylko 371 sztuk).

Tak duże zwiększenie popytu na płaskie monitory LCD zostało spowodowane przede wszystkim szybkim spadkiem cen, który obecnie został zahamowany. Należy jednak zauważyć, że monitory CRT mają wciąż ponad 90% udział w sprzedaży. Wyraźnie spada już popyt na modele 15" - w 2001 roku, aż 69% monitorów CRT sprzedanych przez NEC-Mitsubishi były to modele 17". Obecnie firma zapowiada stopniowe wycofywanie się z produkcji 15-calowych monitorów CRT.

Zobacz również:

  • Mozilla stworzyła nową usługę, która usuwa nasze wrażliwe dane z internetu
  • IPS, OLED, mini-LED czy QLED - jaka matryca do pracy?

Plany NEC-Mitsubishi na bieżący rok zakładają wyprodukowanie ok. 10 mln monitorów (w 2000 roku firma sprzedała ok. 5 mln sztuk) i przesunięcie się z 8 na 5 miejsce wśród światowych producentów tego typu sprzętu.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200