Multimedialny standard Microsoft

Zestaw DirectX 3.0 przeznaczony dla programistów będzie dostępny już w najbliższym czasie.

Zestaw DirectX 3.0 przeznaczony dla programistów będzie dostępny już w najbliższym czasie.

Microsoft wprowadził na rynek nową wersję zestawu interfejsów programów użytkowych (API) - DirectX 3.0. Dzięki nowemu zestawowi API programiści tworzący multimedialne aplikacje uzyskają dostęp do specyficznych funkcji sprzętowych bez potrzeby pisania specjalnego kodu. Według przedstawicieli Microsoftu, kolejna edycja pakietu będzie w lepszy sposób obsługiwać funkcje włącz i używaj oraz uprości konfigurację. DirectX 3.0 pozwoli tworzyć gry dla wielu użytkowników funkcjonujące w czasie rzeczywistym i wykorzystujące grafikę 2- i 3-wymiarową oraz 3-wymiarowy dźwięk. System wspierać będzie także nowe typy urządzeń peryferyjnych oraz zapewni lepszą obsługę obrazu wideo. Pakiet DirectX ułatwi wytwarzanie aplikacji dla Internetu oraz programów zapisywanych na dyskach CD-ROM.

W skład DirectX 3.0 wchodzą API: DirectPlay, DirectInput, DirectSound, DirectDraw oraz Direct3D. DirectPlay umożliwia tworzenia sieciowych gier niezależnych od rodzaju protokołu transmisji. DirectInput zapewnia obsługę nowych typów urządzeń wejścia takich, jak cyfrowe joysticki. DirectSound oferuje nowe sterowniki dla dźwięku pracujące w pełnym dupleksie oraz nowy mikser obsługujący funkcje dźwięku 3D. DirectDraw udostępnia 2-wymiarowe funkcje graficzne oraz stanowi bazę dla renderingu przy wszystkich pozostałych usługach wideo. Direct3D jest systemem renderingu obsługującym skomplikowaną i bardzo prostą grafikę 3-jwymiarową przetwarzaną w czasie rzeczywistym. Direct3D dostępny na platformie Windows NT wyposażony jest także w system do rastrowania korzystający z instrukcji MMX Intela.

Microsoft już uzyskał wsparcie ponad 300 firm wytwarzających oprogramowanie oraz sprzęt obsługujący nowy standard. Według przedstawicieli Microsoft Polska, DirectX 3.0 dla Windows 95 będzie dostępny w kraju w najbliższym czasie. DirectX Software Development Kit będzie rozpowszechniany wśród programistów jako część edycji Microsoft Developer Network Development Platform. Więcej informacji na temat DirectX można znaleźć na stronie WWW:http://www.microsoft.com/mediadev/ lub www.microsoft.com/gamesdev/ .

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200