Mozilla wycofuje z Facebooka reklamy

Firma poinformowała, że decyzję taką podjęła po skandalu jaki wybuchł po tym, gdy okazało się iż Facebook udostępniał firmie Cambridge Analytica poufne dane swoich klientów.

Jednocześnie Mozilla zapowiedziała, że cofnie tę decyzję dopiero wtedy, gdy Facebook wyjaśni całą sprawę i poczyni niezbędne kroki zmierzające do tego, aby dane klientów korzystających z jego usług były całkowicie bezpieczne.

Mozilla apeluje do operatora największej na świecie sieci społecznościowej, aby mechanizmy gwarantujące danym bezpieczeństwo włączały się automatycznie i były opcjami domyślnymi.

Zobacz również:

  • Nowy ekosystem aplikacji cloud-native
  • Metaverse na cenzurowanym

Mozilla opublikowała na swoim blogu komunikat o następującej treści: "When Facebook takes stronger action in how it shares customer data, specifically strengthening its default privacy settings for third party apps, we'll consider returning" (Gdy Facebook podejmie bardziej stanowcze kroki dotyczące tego, jak dane jego klientów są obsługiwane i współużytkowane - dotyczy to szczególnie wzmocnienia domyślnych opcji obsługujących aplikacje innych firm - zastanowimy się, czy nie powinniśmy wycofać się z tej decyzji).

Mozilla złożyła też petycję zatytułowaną "Tell Facebook: this can't happen again" (Powiedz Facebookowi: to nie może się powtórzyć), którą może podpisać każda osoba podzielająca żądanie stworzenie silniejszy mechanizm ochrony danych zbieranych przez Facebooka.

Petycja napisana po polsku znajduje się tutaj.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200