Moja strona w pajęczynie

Tworzenie dobrych stron WWW wymaga nie tylko umiejętności graficznych i informatycznych, lecz także sporej wiedzy o tym, czego dotyczy działalność klienta.

Tworzenie dobrych stron WWW wymaga nie tylko umiejętności graficznych i informatycznych, lecz także sporej wiedzy o tym, czego dotyczy działalność klienta.

Wydawałoby się, że temat tworzenia stron WWW jest już wyeksploatowany. Jednak w Internecie pojawiają się każdego dnia nowi użytkownicy i nowe firmy, które chcą zainteresować innych swoją obecnością - przede wszystkim pod postacią stron pajęczyny WWW. Jednak taka zewnętrzna wizytówka przedsiębiorstwa nie jest jedyną możliwą formą "webowej" aktywności firmy. W przedsiębiorstwie sieć intranetowa ma przecież wyzwalać kreatywność pracowników. Platforma WWW umożliwia wszystkim publikację, jakiej nie było do tej pory. W intranecie każdy dział czy nawet pracownik może stworzyć własne strony - pomocne jemu samemu, grupie, do której przynależy w realizacji danego zadania, czy wreszcie całej firmie. Warto więc, żeby każdy, kto bierze się za tworzenie stron, miał chociażby minimalną znajomość wiedzy, jaką powinien posiadać webmaster - administrator serwera WWW.

Artykuł Antonio F. Coki wykłada podstawowe zasady, jakie powinny towarzyszyć tworzeniu stron !WWW. Zaś wypowiedź Michiela van Hageena jest w zasadniczej mierze nawiązaniem do artykułu poświęconego profesji webmastera, który ukazał się w nr 44 Computerworlda 2 grudnia ub.r. Uzupełnieniem tych dwu materiałów jest wywiad z Rickiem Smolanem.

Polska, pozostając wciąż nieco w tyle reszty internetowego świata, z pewnym opóźnieniem powiela zjawiska zachodzące obecnie w Stanach Zjednoczonych. Tam zaś webmasterzy coraz bardziej się różnicują. Powoli samo tworzenie i administrowanie stron staje się specjalizacją niewystarczającą - pojawiają się webmasterzy od serwisów WWW będących sklepami, książkami adresowymi, materiałami reklamowymi, medium informacyjnym dla partii politycznych itd. Zauważono bowiem, że tworzenie dobrych stron dla określonego klienta wymaga sporej wiedzy o tym, czego dotyczy jego działalność.


TOP 200