Modernizacja systemu bilingowego w Play. Skorzystaj z doświadczeń giganta

Materiał promocyjny Wymiana albo modernizacja systemów informatycznych prędzej czy później czeka każdą firmę. Odpowiednie przygotowanie i przeprowadzenie tego skomplikowanego procesu pozwala zaoszczędzić nie tylko czas i nerwy, ale także pieniądze. Eksperci z firm Play i Comparex opowiedzieli nam, jak taka operacja wygląda w praktyce i na co warto zwrócić uwagę w jej trakcie.

W 2017 roku firma Play przeprowadziła szeroką modernizację infrastruktury systemu bilingowego. Stało się tak dlatego, że okres wsparcia poprzedniej platformy produkcyjnej dobiegał końca.

Mając doświadczenia z poprzednich tego typu projektów stwierdziliśmy, że na całą operację będziemy potrzebowali około roku. Dlatego pod koniec 2016 roku zdecydowaliśmy się przygotować zapytanie ofertowe na wymianę ówczesnej platformy. Obok modernizacji sprzętu planowaliśmy także podniesienie wersji systemów operacyjnych, baz danych oraz samego systemu bilingowego, którego używamy w Play - opowiada Marcin Kozal, IT Infrastructure Support Manager w Play. I dodaje, że podstawą sprawnej modernizacji sprzętu okazało się m.in. gruntowne przedyskutowanie potrzeb i możliwości jeszcze przed rozstrzygnięciem przetargu. - Bardzo pomogła nam dokładna specyfikacja tego, czego oczekujemy i co jest nam potrzebne. Wszystkie poprzedzające zapytanie ofertowe spotkania i narady bardzo się opłaciły - przyznaje.

Przy modernizacji systemów informatycznych, szczególnie tych skomplikowanych, warto jest postawić na sprzęt od jednego dostawcy. - Ma to duże znaczenie, bo jeśli mamy kilku vendorów i każdy dostarcza inny element, to rozmywa się odpowiedzialność. I jak cokolwiek złego dzieje się w systemie, każdy mówi: to nie moja wina. A jeżeli klient bierze zestaw od jednego producenta i od jednego partnera, jakim jest np. Comparex, tak naprawdę ma jeden kierunek do kontaktu, kiedy coś nie działa. Po prostu zgłasza nam problem i my się tym zajmujemy. Oczywiście są klienci, którzy wolą nie uzależniać się od jednego vendora, a są i tacy, którzy właśnie taki model preferują. Moim zdaniem jeden dostawca to plus. Bo wiadomo, że komponenty są ze sobą kompatybilne i zmniejszamy ryzyko tego, że coś nie będzie działało - mówi Andrzej Syta, PreSales & Consulting Manager w firmie Comparex.

Do modernizacji systemu bilingowego w Play wybrane zostały macierze dyskowe IBM DS 8000 i serwery IBM Power 8. - W ten sposób zminimalizowaliśmy potencjalne „tarcia” pomiędzy vendorami w przypadku wystąpienia problemów. Wiadomo było, że główne komponenty są dostarczone razem, przez jednego dostawcę, są sprawdzone i nawet gdyby wyszły jakieś problemy, to poszukiwanie rozwiązań zamknie się w obszarze firmy IBM - dodaje Marcin Kozal (Play).

Aby mieć pewność, że wymiana sprzętu przebiegnie możliwie gładko, warto zdecydować się na partnerów gwarantujących fachowe wsparcie. Comparex do realizacji projektu w Play oddelegował zespół kilku inżynierów i kilkunastu konsultantów z project managerem. Ich atutem, oprócz wiedzy i doświadczenia, okazała się być... pasja.

Macierze, które wdrażaliśmy w Play, to sprzęt klasy enterprise - największe, jakie sprzedaje firma IBM. Wcale nie ma aż tak dużo projektów, przy których można na nich popracować. Dlatego inżynierowie chętnie biorą udział w takich wdrożeniach. To dla nich fajna przygoda. Dotykają najnowszych, najciekawszych technologii, co nie jest na rynku takie znowu powszechne - dodaje Andrzej Syta (Comparex).

Oczywiście problemów w czasie wdrażania nowych rozwiązań nie udało się uniknąć. Czego dotyczyły i jaki sposób ich rozwiązywania okazał się najskuteczniejszy? Między innymi o tym można przeczytać w obszernym wywiadzie z ekspertami Play i Comparex.

https://rodowsparcie.pl/wdrozenie-comparex-play/

Modernizacja systemu bilingowego w Play. Skorzystaj z doświadczeń giganta